Belgische winnaars op Grand Prix Content Marketing

Awards / Media / News

Op dinsdag 26 november werden de Grand Prix Content Marketing gehouden in Nederland. En daar wisten niet alleen tal van Nederlandse bureaus prijzen te veroveren, ook enkele Belgen namen een trofee mee naar huis. 

HeadOffice mocht maar liefst drie awards mee terug naar België nemen. Het bureau verdiende een eerste award voor A.S.Adventure, met zijn ‘Random Acts of Adventure’ op social media. Daarnaast mocht HeadOffice haar nominatie verzilveren voor de creatie van het vernieuwde A.S.Magazine waar de kern, kracht en hart wordt gevormd door de ervaring van de reiziger en de bijbehorende user generated content. Om het plaatje compleet te maken, eindigde HeadOffice de avond met nog een award voor het content design van A.S.Adventure.

 

The Fat Lady won op haar beurt een award voor het content design van de campagne ‘Get Up, Stand Up!’ voor UGentOm de 70ste verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens te vieren, creëerde The Fat Lady voor de UGent een Instagramcampagne. Het doel: studenten en professoren kritisch laten nadenken over mensenrechten en hen daarbij oproepen om hun mening te delen en een debat aan te gaan. Met een triggerende video, de inzet van micro- en nano-influencers en een uitgebreide socialmedia strategie zorgde de campagne voor discussie en lokte ze zowel positieve als negatieve reacties uit.
 

DPG Media won in de categorie ‘distributiestrategie’ met zijn case voor HEMA en ‘Het Lichaam van Coppens’. In diezelfde categorie won ook Propaganda, met ‘See eye care content’ voor HOYA Lens Belgium. En tenslotte een prijs bij de magazines voor Cypres met Sparkle, het magazine van Bpost