Serviceplan en GfK delen dezelfde passie: Building Best Brands. Op 21 maart, tijdens de Best Brands Awards, onthulden ze de 20 winnaars van de editie 2024, bepaald door een enquête onder 4,500 consumenten. Duik hier in een exclusief interview met Michele Laghezza, marketing director bij Miele. Geniet van de inzichten!
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen die je bent tegengekomen op het gebied van marketing en communicatie om dit jaar één van de favoriete merken onder de Belgen te blijven/worden?
Michele Laghezza: "Voor een premiummerk als Miele ligt de grootste uitdaging in het voortdurend (her)definiëren van een kenmerkende klantervaring, die een consument – wiens verwachtingen en behoeften voortdurend evolueren – altijd kan verrassen. Het kunnen personaliseren en contextualiseren van het hele consumententraject is zonder twijfel de grootste en tegelijkertijd meest opwindende uitdaging voor ons."
Hoe heeft jullie merk de kwestie van differentiatie ten opzichte van de concurrenten in jullie branche benaderd?
Michele Laghezza: "Nogmaals, de waarde van Miele blijft in de belofte om niet alleen producten van hoge kwaliteit aan te bieden, maar veeleer een persoonlijke ervaring gedurende het hele traject, waarbij de consument voortdurend wordt verrast, waar en wanneer hij ook maar in contact komt met het merk. En dit gaat van onze website tot ons callcentrum, tot onze technische serviceafdeling tot zelfs de nurturing fase na aankoop met relevante inhoud, zoals tips en trucs, gebaseerd op zijn/haar/hun gebruik van onze apparaten en zijn/haar/hun interesses."
Hoe willen jullie zich als merk blijven ontwikkelen terwijl jullie emotioneel verbonden blijven met de consumenten?
Michele Laghezza: "Omdat personalisatie en contextualiteit de belangrijkste succesfactoren zijn, zijn de ingrediënten om deze te realiseren de volgende: inhoud, data, technologie en, wat ik noem, HuMarTech, de klantgerichte mentaliteit die het marketingteam nodig heeft om steeds meer datagedreven inzichten te combineren met buitengewone creativiteit, om empathische relaties met onze consument op te bouwen."
Wil je meer weten over hoe je een Best Brand kunt worden of blijven? Neem dan contact op met het Best Brands-team via info@bestbrands.be.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]