Best Brands Awards 2024: Royal Canin is Best Pet Food Brand 2024!

Serviceplan en GfK delen dezelfde passie: Building Best Brands. Op 21 maart, tijdens de Best Brands Awards, onthulden ze de 20 winnaars van de editie 2024, bepaald door een enquête onder 4.500 consumenten. Duik hier in een exclusief interview met Jelle Boeser, Head of Brand Experience bij Royal Canin. Geniet van de inzichten!
Hoe heeft jullie merk het probleem van differentiatie ten opzichte van de concurrentie in jullie branche benaderd?
Jelle Boeser: "Bij Royal Canin vinden we het zeer belangrijk een diepgaand inzicht te hebben van de unieke behoeften van katten en honden. Onze passie voor ontwikkeling van gezonde voeding wordt niet bepaald door trends in de voedselindustrie voor mensen of de voorkeuren van eigenaren, maar door innovatieve voedingswetenschap en observatie van huisdieren. Royal Canin is een pionier in wetenschappelijk onderbouwde huisdierenvoeding, gebaseerd op feitelijke gegevens en voortdurend aangevuld met onderzoek van voedingsexperts, dierenartsen en wetenschappers wereldwijd.
Gezondheidsbehoeften variëren vaak op basis van factoren zoals grootte, ras of levensstijl. Het voedselassortiment van Royal Canin is gemaakt om elk huisdier de best mogelijke gezondheid te bieden door deze specifieke gezondheidsvereisten aan te pakken. Het resultaat is een uitgebreide en op maat gemaakte voeding die met een grote nauwkeurigheid is ontworpen om aan specifieke gezondheidsbehoeften te voldoen. Deze individuele aanpak zorgt ervoor dat elk huisdier de energie krijgt om zo gezond mogelijk te leven."
Hoe belangrijk vind je de personalisatie van jullie marketingboodschap om beter tegemoet te komen aan de emotionele verwachtingen van jullie Belgische consumenten?
Jelle Boeser: "Onze missie draait om de unieke behoeften van katten en honden. Dit gaat gepaard gaat met de toewijding om de best passende gezondheidsoplossing voor elk huisdier te bieden. Het personaliseren van onze inhoud is daarom van het grootste belang voor ons. Omdat we ons bewust zijn van de sterke emotionele band tussen Belgen en hun huisdieren, stemmen we onze marketingboodschappen af op de specifieke behoeften, grootte, ras, leeftijd of gevoeligheden van het huisdier, waardoor we zeer relevante inhoud kunnen creëren.
Neem bijvoorbeeld Duitse Herders: we houden van ze vanwege hun moed, loyaliteit en intelligentie. Maar hoewel ze een sterk lichaam en geest hebben, staan ze ook bekend om hun zeer kwetsbare spijsverteringssysteem, dus hebben we een formule voor hen ontworpen die zeer verteerbare eiwitten en specifieke vezels bevat om hun binnenkant net zo sterk te maken als hun buitenkant. Door te benadrukken hoe onze producten en diensten specifiek bijdragen aan de unieke gezondheid en welzijn van hun huisdieren - op een gepersonaliseerde manier - streven we ernaar een diepere emotionele verbinding met huisdiereigenaren tot stand te brengen."
Hoe beheren jullie milieu- en sociale duurzaamheid binnen de branche, en hoe beïnvloedt dit de voorkeur van Belgen voor jullie merk?
Jelle Boeser: "We moeten verder gaan dan stapsgewijze veranderingen. Als we duurzaam willen groeien moeten we systematische transformaties invoeren die ten goede komen aan huisdieren, de planeet en mensen. De doelstellingen van Royal Canin zijn in lijn met de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties. En we maken deel uit van het Mars Sustainable in a Generation-plan, dat tot doel heeft de maatschappelijke impact van het bedrijf te identificeren en actie te ondernemen, met de nadruk op drie onderling verbonden gebieden:
- Huisdieren: Om ons doel “EEN BETERE WERELD VOOR HUISDIEREN” te verwezenlijken, bevorderen we verantwoord fokken en verantwoord huisdiereigenaarschap en delen we wereldwijd onze kennis om katten en honden beter te begrijpen en te verzorgen.
- Planeet: We helpen huisdiereigenaren om hun huisdieren duurzamer te voeden met acties waarbij we onze ecologische voetafdruk verkleinen en ons verpakkingsontwerp baseren op de principes van circulaire economie.
- Mensen: We geloven dat we een rol kunnen en moeten spelen in het vergroten van kansen voor mensen op de werkplek en in de gemeenschappen waar we actief zijn."
Wil je meer weten over hoe je een Best Brand kunt worden of blijven? Neem dan contact op met het Best Brands-team via info@bestbrands.be.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]