Bigtrees kondigt digitale meters aan

Communication / Crea / News

Affiche_digitale meter_Pagina_1Vanaf 1 juli 2019 komt hij er eindelijk: de digitale energiemeter. Vanaf dan heeft elke Vlaming een beter zicht op z’n energieverbruik en kan hij makkelijker slimme toestellen aan z’n meter koppelen. Ook worden meterstanden automatisch doorgegeven. Kortom: met een digitale meter moet je minder… en kan je meer. Voor het introduceren van de digitale meters kozen de Vlaamse Overheid en Fluvius voor een samenwerking met Bigtrees. Het Gents communicatiebureau specialiseert zich al jarenlang in communicatie rond duurzame thema’s. “Omdat heel wat Vlamingen nog met vragen zitten rond de nieuwe energiemeters, willen we hen in de eerste plaats geruststellen en informeren,” aldus Wannes Van Giel van Bigtrees. “We focussen daarbij op de belangrijkste doelgroepen.
Affiche_digitale meter_Pagina_2
Concreet: prosumenten vragen zich af wat er allemaal gaat veranderen; budgetmeterklanten hebben vragen bij het kostenplaatje en bouwers en verbouwerswillen weten welke mogelijkheden de nieuwe meters met zich meebrengen. Daarnaast komt ook de vraag ‘Zal ik hier iets voor moeten doen’ naar boven. Deze vraag is van toepassing voor alle doelgroepen. Voor elke doelgroep creëerde bigtrees een passend en herkenbaar beeld. Ze werkten hiervoor samen met fotograaf Alexander Popelier. Ook de structuur en het design van de website digitalemeter.be nam het communicatiebureau uit Gent voor haar rekening.Affiche_digitale meter_Pagina_4
CREDITS
Client: Vlaamse Overheid, Departement Omgeving
Client contacts: Iris Materné, Kris Ronge, Jasperina Deforce
Agency: bigtrees
Account: Jole Leyseele
Strategy: Henk Ghesquiere
Creatives: Wannes Van Giel & Bouke Zoete
Copywriter: Steven Vanhecke
Fotografie: Alexander PopelierAffiche_digitale meter_Pagina_3