Na de campagne voor 25 jaar Europees Ecolabel vorig jaar schrijft Bigtrees nu een vervolg aan dit verhaal. Al liggen de ambities, met drie nieuwe creaties en een aantal strategische partnerships, dit jaar nog net iets hoger.
Het Europees Ecolabel is het belangrijkste duurzaamheidslabel in Europa. In hun nieuwe campagne zet Bigtrees sterk in op strategische samenwerkingen. Belangrijke spelers als Brico, Carrefour, Kruidvat, Delhaize, AkzoNobel en Damhert zetten mee hun schouders onder de campagne. Ze schuiven de producten met het ecolabel naar voren in hun eigen communicatie of delen unieke kortingen uit.
Het concept van de campagne is hetzelfde als vorig jaar. De natuur kiest voor producten die zacht voor haar zijn: een eekhoorn doopt haar staart in ecologische verf, een krokodil droogt haar krokodillentraantjes met ecologische zakdoekjes,… Naast de vier dieren uit de vorige campagne, spotten we dit jaar ook drie nieuwkomers: een mol, een wasbeer en een pauw. Voor de illustraties doet bigtrees opnieuw een beroep op Ina Hallemans.
De campagne zal twee weken lang te zien zijn op affiches in de buurt van alle grote supermarkten, in POS-materiaal bij de retailpartners, op social media en in de Metro.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]