Bigtrees vraagt om problemen

Crea / News / Sustainability

Het Gentse communicatiebureau Bigtrees roept ngo’s, vzw’s en bedrijven op om een maatschappelijk of ecologisch probleem met hen te delen. Op zaterdag 21 maart wil het bureau dat probleem vervolgens de wereld uit helpen tijdens de allereerste editie van Day One. Om in hun opzet te slagen, halen ze nationale en internationale top-experts naar Gent. “Een gigantisch probleem moet je tackelen met een nog veel groter idee,” aldus Wannes van Giel, zaakvoerder van bigtrees. Vanuit die insteek wil Bigtrees een ngo helpen om een probleem de wereld uit te helpen. “Door het goede voorbeeld te geven willen we de sector wakker schudden: ook reclamebureaus kunnen van de wereld een betere plek maken.”

Geen budget? Geen probleem.

Van Giel: “We weten dat budget voor veel ngo’s budget een struikelblok is. Daarom geven we het idee dat we op Day One bedenken helemaal gratis aan de ngo in kwestie - zonder verplichtingen. Ze kunnen volledig zelf beslissen wat ze er al dan niet mee aanvangen.”  Bigtrees werkt voor haar campagnes altijd samen met experten die werken rond innovatie, gedragspsychologie, enzovoort. Voor Day One is dat niet anders. Enkele straffe denkers komen alvast mee om de tafel zitten. Kaat Peeters is social impact manager bij  Konekt. Daarnaast geeft ze lezingen over sociale innovatie aan de Erasmushogeschool in Brussel. Tobias Leenaert is oprichter van EVA vzw en bedenker van Donderdag Veggiedag. Hij is ook auteur van het boek “How to Create a Vegan World”. Stefaan Vandist is trendwatcher, innovatieconsultant en auteur van “We, Myself and A.I.”. Hij begeleidde al verschillende start-ups die werken rond sustainability. Leon Jacobs is ECD bij Emakina. Hij werkte jaren als internationaal creatief directeur in het Saatchi & Saatchi-netwerk. Henk Ghesquire is veelvuldig Effie Award-winning strategisch planner. Hij werkte onder andere voor LDV United, Famous en Bigtrees. Bouke Zoete is creatief directeur bij Bigtrees en werkte mee aan een van de meest succesvolle gedragsveranderingscampagnes ooit: Ex-Smokers Are Unstoppable. Steven Vanheckeis copywriter en creative bij Bigtrees. Hij werkte op campagnes voor 11.11.11., MO* Magazine en Vredeseilanden. Wannes Van Giel tot slot is oprichter en bezieler van het Gentse duurzame communicatiebureau Bigtrees. Deze lijst wordt nog aangevuld met experten in functie van het gekozen thema.

Stuur je briefing door

Het bureau kiest niet zelf welk maatschappelijk of ecologisch probleem het uit de wereld helpt, maar vraagt iedereen die werk wil maken van een betere wereld om een briefing door te sturen. Dat kan heel eenvoudig via de website bigtrees.be/nl/day-one.