BMMA laat generaties in gesprek gaan tijdens NEXT GEN IN ACTION II

4schools / Agenda / Marketing / News

  • 24/04/2025
  • Solvay Brusssels School: Avenue Franklin Roosevelt, 42 – 1050 Brussels

Op 24 april organiseert BMMA een nieuwe editie van Next Gen in Action. Met dat evenement wil de marketingassociatie generaties met elkaar verbinden en de waarde van nieuwkomers in de sector in de kijker zetten. "Het is een gelegenheid om je blik te verruimen en in dialoog te gaan met mensen uit verschillende generaties en vakgebieden."

In 2023 stelde BMMA vast dat jonge professionals vaak afwezig zijn op zakelijke evenementen, ondanks hun sterke aanwezigheid en potentieel binnen de sector. Om dit hiaat aan te pakken, werd Next Gen in Action in het leven geroepen: een platform dat jonge talenten kansen biedt op het vlak van leren, netwerken en erkenning.

Hoogtepunten van het evenement

Tijdens NEXT GEN IN ACTION buigen jonge talenten zich over échte merkuitdagingen. Ze nemen deel aan interactieve workshops, gegeven door ervaren experts, en worden begeleid door mentoren terwijl ze samen tot innovatieve oplossingen komen. Hun ideeën en voorstellen worden aan het einde van de dag gepresenteerd aan een publiek tijdens de finale presentaties. Daar krijgt het publiek niet alleen de kans om het werk van de teams te ontdekken, maar ook om samen met de BMMA-jury het winnende team aan te duiden. De dag wordt afgesloten met een uniek netwerkmoment dat generaties en expertises met elkaar verbindt – een inspirerende gelegenheid om nieuwe perspectieven te ontdekken en waardevolle contacten te leggen, zowel voor jong talent als voor ervaren professionals.

Wat mag je verwachten van het avondprogramma? Als deelnemer aan het avondgedeelte krijg je de kans om in contact te komen met frisse ideeën van jong talent, opgebouwd doorheen een hele dag van intensieve samenwerking. Ook kun je de presentaties van de vier teams bijwonen en de BMMA-jury bijstaan in de bekendmaking van het winnende team.

Avondprogramma:

  • 17:45 – Deuren open

  • 18:00 – Start met keynote over digitale marketingtrends

  • 19:00 – Presentatie van vier merkuitdagingen door jonge talenten

  • 20:00 – Open discussie en Q&A

  • 20:15 – Netwerkdrink & informele uitwisseling

  • 21:00 – Einde

De deelnemers worden ondergedompeld in vier thematische workshops, telkens geleid door een expert uit het vakgebied. Cédric Cauderlier neemt hen mee in de wereld van strategie, terwijl Matthieu Vercruysse de mogelijkheden van artificiële intelligentie verkent. Didier Bernardi focust op duurzaamheid, en Stéphanie Radochitzki biedt inzichten in de mediawereld. 

BMMA werkt voor dit evenement samen met Solvay Lifelong Learning, zodat jonge professionals ook kennismaken met opleidingen zoals de Executive Master in Digital Marketing & Sustainable Strategies. Elk team wordt bovendien ondersteund door een mentor die hen doorheen het traject begeleidt. Onder de mentoren vinden we onder meer Valérie Morfitis; andere namen worden binnenkort bevestigd.

Tickets zijn hier verkrijgbaar.