Het zijn weer bijna eindejaarsfeesten. Dat wil zeggen: goed eten en goed drinken, en dus werd er ook deze winter een nieuwe Bob-campagne gelanceerd. Die moet bestuurders wijzen op de gevaren van drinken achter het stuur - nog steeds één Belg op acht reed de voorbije maand onder invloed - en moet feestvierders ervan overtuigen om een Bob aan te duiden.
« Nul op! Bedankt Bob! » is een lokale en interactieve campagne ontwikkeld door Wallonië, Vlaanderen, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, het AWSR (l'Agence wallonne pour la Sécurité routière), de Belgische Brouwers en het Belgisch Insituut voor de Verkeersveiligheid.
Om jongeren goed te kunnen bereiken zal de campagne ondermeer verspreid worsden via affiches langs autosnelwegen, openbaar vervoer, cafétoiletten en bioscopen. Daarnaast zullen er ook 84.000 flyers en 3 miljoen gepersonaliseerde onderleggers uitgedeeld worden in horecazaken, voetbalclubs en op kerstmarkten. De wintercampagne zal vooral inzetten op een online wedstrijd en op lokale activaties, gerealiseerd in samenwerking met de Horecafederaties van Vlaanderen, Brussel en Wallonië en taxifederatie GLT Taxi. Het feestelijke thema, de interactieve elementen van de campagne en de lokale aanpak moeten ervoor zorgen dat de betrokken doelgroepen zo goed mogelijk betrokken worden.
Van 25 november tot 31 januari kan iedereen deelnemen aan de wedstrijd « Wie wordt BOB van de week? » op het mobiele platform bedanktbob.be. De wedstrijd sensibiliseert ons op ludieke wijze over de gevaren van drinken onder invloed. De eerste prijs? Een overnachting op hotel, een ideaal alternatief voor Bob. Daarnaast zullen er ook lokale acties gevoerd worden met de kerstmarkten, zoals bijvoorbeeld een ademtestmachine die de échte Bobs die 0% blazen een sleutelhanger geeft.
Ander nieuwtje: de Belgische Brouwers stellen een feestmenu voor met alcoholvrij bier in het kader van de actie « Het is feest als Bob kookt ». Het menu werd speciaal bedacht voor de gelegenheid door bierrestaurant en voorzitter van Horeca Limbourg Hilaire Spreuwers en zal verdeeld worden in 45 hypermarkten Carrefour.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]