Bongo laat klimmuur in je woning installeren

4schools / Crea / News

De wereldwijde markt voor belevenisgeschenken groeit met 6,4% per jaar, aangedreven door een toenemende voorkeur voor belevenissen boven fysieke goederen en het toenemende gebruik van mobiele en online platforms om deze belevenissen te kopen en te delen. Nu het kerstcadeauseizoen begint, heeft Bongo (Smartbox), bekend om zijn belevenisgeschenken, een pan-Europese, multichannelcampagne (onder meer in België) gelanceerd, geïnspireerd door het wetenschappelijke concept van het vlindereffect, waarbij kleine, schijnbaar onbeduidende acties tot veel grotere resultaten kunnen leiden, en de stelling van Bongo dat één enkele belevenis een enorme, levensveranderende transformatie teweeg kan brengen.

De campagne is gebaseerd op het nieuwe communicatieplatform "Choose Wisely", dat de merkrichting van Bongo in een nieuw jasje steekt met een fris verhaal: het selecteren van de juiste, zorgvuldig samengestelde cadeau-ervaring gaat niet alleen om het geven van iets leuks, maar ook om het bieden van een ervaring die nieuwe mogelijkheden kan creëren en zelfs het leven van de ontvanger voorgoed kan veranderen. De campagne is gemaakt door het onafhankelijke creatieve productiebedrijf  THELMA en bestaat uit drie humoristische tv-spotjes waarin ontvangers zo diep geraakt zijn door hun Bongo-ervaringen dat ze er volledig door geobsedeerd raken. Symptomen kunnen zijn: vloeiend karting spreken, de hond 'Pinot Noir' noemen of klimuitrusting in de woonkamer installeren!

 

Onder regie van Julien & Quentin, via HAMLET, introduceren de drie spots een man die het leven van een professionele coureur is binnengestapt en nu leeft alsof hij permanent op een Grand Prix-circuit is. We ontmoeten een ander persoon wiens wellness-ervaring hem zo gelukzalig zen heeft gemaakt dat hij nu door de wereld beweegt in een voortdurende wolk van spa-stoom, zelfs tijdens zijn ochtendritje naar de bakker. Ten slotte was een klimmer zo geïnspireerd door haar klimavontuur dat ze thuis niet langer de vloer gebruikt, maar in plaats daarvan met een volledig harnas en veiligheidsuitrusting de muren beklimt.

De tv-campagne wordt ondersteund door een reeks OOH-, DOOH- en sociale afbeeldingen die deze momenten vastleggen in een straatfotografiestijl. De campagne loopt in Frankrijk, Italië, België, Spanje, Denemarken, Portugal en Zwitserland.

Credits

Klant

Klant: Smartbox Group

Merken: Smartbox, Bongo, Odisseias

Titel: Kies verstandig

CEO Smartbox Group: Fanny Ponce

CMO Smartbox Group: Charles Tsakyrellis

Global Brand Manager: Matteo Loffredo

Bureau

Bureau: THELMA

CEO / Executive Creative Director: Robin Garabedian

Productie

Productiebedrijf: HAMLET, Parijs

Regisseur: Julien & Quentin

Uitvoerend producent: Clément Martorell

Line Producer: Gilles Pinaudeau

Productiecoördinator: Manon Letorey

Postproducent: Léa Torok

Directeur fotografie: Édouard le Grelle

Productieontwerper: Ola Zurawska

Styling: Marta Harner

Redacteur: Marie-Reglisse Monsimier

Kleurenspecialist: Nicolas Gautier

Componist: Quentin Garabedian

Productie: Hexagon Production

Fotograaf: Marie-Amelie Journel

AI-fotografie: &Louise