Bongo laat klimmuur in je woning installeren

De wereldwijde markt voor belevenisgeschenken groeit met 6,4% per jaar, aangedreven door een toenemende voorkeur voor belevenissen boven fysieke goederen en het toenemende gebruik van mobiele en online platforms om deze belevenissen te kopen en te delen. Nu het kerstcadeauseizoen begint, heeft Bongo (Smartbox), bekend om zijn belevenisgeschenken, een pan-Europese, multichannelcampagne (onder meer in België) gelanceerd, geïnspireerd door het wetenschappelijke concept van het vlindereffect, waarbij kleine, schijnbaar onbeduidende acties tot veel grotere resultaten kunnen leiden, en de stelling van Bongo dat één enkele belevenis een enorme, levensveranderende transformatie teweeg kan brengen.
De campagne is gebaseerd op het nieuwe communicatieplatform "Choose Wisely", dat de merkrichting van Bongo in een nieuw jasje steekt met een fris verhaal: het selecteren van de juiste, zorgvuldig samengestelde cadeau-ervaring gaat niet alleen om het geven van iets leuks, maar ook om het bieden van een ervaring die nieuwe mogelijkheden kan creëren en zelfs het leven van de ontvanger voorgoed kan veranderen. De campagne is gemaakt door het onafhankelijke creatieve productiebedrijf THELMA en bestaat uit drie humoristische tv-spotjes waarin ontvangers zo diep geraakt zijn door hun Bongo-ervaringen dat ze er volledig door geobsedeerd raken. Symptomen kunnen zijn: vloeiend karting spreken, de hond 'Pinot Noir' noemen of klimuitrusting in de woonkamer installeren!
Onder regie van Julien & Quentin, via HAMLET, introduceren de drie spots een man die het leven van een professionele coureur is binnengestapt en nu leeft alsof hij permanent op een Grand Prix-circuit is. We ontmoeten een ander persoon wiens wellness-ervaring hem zo gelukzalig zen heeft gemaakt dat hij nu door de wereld beweegt in een voortdurende wolk van spa-stoom, zelfs tijdens zijn ochtendritje naar de bakker. Ten slotte was een klimmer zo geïnspireerd door haar klimavontuur dat ze thuis niet langer de vloer gebruikt, maar in plaats daarvan met een volledig harnas en veiligheidsuitrusting de muren beklimt.
De tv-campagne wordt ondersteund door een reeks OOH-, DOOH- en sociale afbeeldingen die deze momenten vastleggen in een straatfotografiestijl. De campagne loopt in Frankrijk, Italië, België, Spanje, Denemarken, Portugal en Zwitserland.
Credits
Klant
Klant: Smartbox Group
Merken: Smartbox, Bongo, Odisseias
Titel: Kies verstandig
CEO Smartbox Group: Fanny Ponce
CMO Smartbox Group: Charles Tsakyrellis
Global Brand Manager: Matteo Loffredo
Bureau
Bureau: THELMA
CEO / Executive Creative Director: Robin Garabedian
Productie
Productiebedrijf: HAMLET, Parijs
Regisseur: Julien & Quentin
Uitvoerend producent: Clément Martorell
Line Producer: Gilles Pinaudeau
Productiecoördinator: Manon Letorey
Postproducent: Léa Torok
Directeur fotografie: Édouard le Grelle
Productieontwerper: Ola Zurawska
Styling: Marta Harner
Redacteur: Marie-Reglisse Monsimier
Kleurenspecialist: Nicolas Gautier
Componist: Quentin Garabedian
Productie: Hexagon Production
Fotograaf: Marie-Amelie Journel
AI-fotografie: &Louise

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]

Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]





