Bonjour en Amnesty International zetten mensenrechten centraal in politiek

In de aanloop naar de federale, regionale en Europese verkiezingen, lanceert de Franstalige Belgische afdeling van Amnesty International (AIBF) een speciale campagne om politici ertoe aan te zetten de verdediging van de mensenrechten centraal te stellen. Om dat te bereiken heeft de organisatie een reeks concrete eisen gericht aan de belangrijkste Franstalige politieke partijen en een aantal originele materialen ontwikkeld, waaronder een video met plasticine figuurtjes die de voorzitters van deze partijen voorstellen.
"Het minste wat we kunnen zeggen is dat de huidige context geen reden geeft tot optimisme. In heel wat Europese landen nemen de retoriek en de politieke krachten toe die het respect voor de mensenrechten openlijk bedreigen, en België blijft daar zeker niet van gespaard. Met de grootste ernst, maar met veel humor, proberen we ervoor te zorgen dat de verdediging van de mensenrechten centraal staat in alle bekommernissen en dat er stevige toezeggingen worden gedaan, vooral na de verkiezingen, wanneer de onderhandelingen over de regeringsakkoorden zullen beginnen," legt Carine Thibaut, directeur van AIBF, uit.
Zo toont een video op humoristische wijze de voorzitters van de zes belangrijkste Franstalige partijen in klei, die standpunten verkondigen die meer in overeenstemming zijn met het respect voor de mensenrechten dan sommige van de standpunten die te vinden zijn in de programma's van hun partijen of in de acties die tijdens de vorige zittingsperiode zijn ondernomen. Een aantal onderwerpen komen aan bod, zoals de opvangcrisis, de export van Waalse wapens, het recht op protest, enzovoort.
Credits:
Creation: Marine Vincent, Maxime Dereeper, Marine Cerchiari, Maxime Deliege,
Laura Krsmanovic
Copy: Maxime Dereeper, Maxime Deliege, Marine Cerchiari
Composition et retouche visuelle: Phil van Duyn
AD et production vidéo : Agence Bonjour et Super Tchip
Animation et création plasticine : Alistair Nicholls
Copy: Amnesty International Belgique
Bruitage: Nathan Foucray
Studio enregistrement voix : Pan studio
Voix : Natacha Manco et André Lamy
Assets de campagne:
Film
Dazibao/ AFFICHE
JC Decaux / Smarties
Press magazine /pleine page
Street action
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]