Bonka Circus en Acerta kennen antwoord op elke personeelsvraag

De wereld vandaag verandert razendsnel. Ondernemers, starters, zelfstandigen en boekhouders moeten sneller schakelen dan ooit om succesvol te zijn en te blijven, en de coronacrisis deed daar nog een schepje bovenop. Acerta, de HR-dienstengroep in België zorgt en ontzorgt zodat al haar partner-klanten zich maximaal kunnen focussen op hun eigen kracht en die van hun medewerkers.
Voor Acerta Consult werkte Bonka Circus een campagne uit gericht op bedrijfsleiders en HR-professionals van personeelsdiensten, met als doelstelling om de waardepropositie van ‘Trefzeker’ meer bekendheid te geven en het aantal gebruikers van de tool te verhogen. Trefzeker is een dienst uit het aanbod van juridische dienstverleding, die snel en duidelijk antwoord biedt, wat de personeelsvraag ook is. “Onder impuls van de coronacrisis zijn er heel wat zaken gewijzigd en daardoor zagen mensen soms door de bomen het bos niet meer”, zegt Greet Santy, sales & marketing consultant bij Acerta “Ook nu nog is er nood aan zeer veel informatie. Via Trefzeker kan je altijd de laatste correcte informatie raadplegen. De tool bevat de kennis van zo’n 50 juristen, vertaald in mensentaal.”
Tijdskrediet voor hond?
Deze waardepropositie van Trefzeker maakte Bonka Circus tastbaar met een opmerkelijke digitale campagne, gericht naar HR-professionals en zaakvoerders. Men stelde enkele herkenbare én ongewonere vragen zoals “Mogen mijn medewerkers overal telewerken?” en “Mogen mijn medewerkers tijdskrediet vragen voor hun hond?”, want Trefzeker geeft op alle vragen antwoord. Om de verschillende doelgroepen te bereiken werden LinkedIn en Google Search ingezet, aangevuld met aangepaste opvolgmailings. Om het gebruiksgemak van het platform in de verf te zetten, liet men het Trefzeker opnemen tegen Google. Een volledige leek ging op de twee platformen opzoek naar het antwoord op dezelfde personeelsvraag. De uitslag was verrassend.
Credits
Klant: Acerta
Klant contact: Greet Santy, Annick de Backer
Creatief Directeur: Bart Gielen
Content Creative: Marnicq Mengels
Design: Gilles Valkenborg, Mathilde Waeterloos
Strateeg: Marie Naeckaert
Client Service Director: Julie Proesmans
Account Manager: Raisa Vanvoorden
Social Media Campaign: We Are Digital
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]