Wanneer het vandaag in de media over sparen gaat, is de rentevoet alom aanwezig. En hoewel een aantrekkelijke rentevoet belangrijk is, wil vdk bank focussen op de impact die onze spaarrekeningen hebben op de maatschappij. Een bank bepaalt namelijk mee welke richting de economie, maar ook de wereld uitgaat. Daarom spreekt de bank voortaan niet langer (alleen) van een rentevoet, maar ook van een ‘impactvoet’.
7 op de 10 Belgische spaarders weten niet wat hun bank met hun centen doet. Waar ze hun geld plaatsen maakt nochtans een verschil. Zo herbelegt vdk bank spaargeld in ethisch-duurzame projecten en bedrijven. Denk aan huisvesting, hernieuwbare energie of zorg. De ‘impactvoet’ is hun belofte om het spaargeld van hun klanten te laten renderen. Voor zichzelf, hun streek en de planeet.
Creative director Karel De Mulder legt uit: “vdk bank is altijd al een buitenbeentje geweest in de bancaire wereld. Die eigengereidheid reflecteert zich ook in hun campagnes. Zo ontwierpen ze eerder al een driezijdig muntstuk, schreven ze hun eigen Bankierseed uit en nu introduceren ze dus ook een nieuw financieel spaarbegrip. Toch is de ‘impactvoet’ meer dan een creatief concept; het is een commitment om verantwoord om te springen met het spaargeld dat klanten hen toevertrouwen.”
De campagne wordt nationaal uitgerold via radio, print, sociale media.
Credits:
Client: vdk bank
Client Contact: Leen Van den Neste, Sofie De Keyser, Elien Martens
Agency: Bonka Circus
Account Manager: Raisa Vanvoorden, Elke Piron, Sofie Van Craen, Kristof Debacker
Client Service Director: Julie Proesmans
Strategy: Peter Verbiest, Jan Lammens
Creative Director: Jesse Vanophalvens, Karel De Mulder
Creatives: Johan Van Oeckel, Barbara Dzikanowice
FR Adaptation: Hugues Vanden Steen
Graphic Design: Fulya Toper, About Contact (Martijn Mertens)
Motion Design: Julien Prince
Sound: Sonhouse
Media strategy & buying: RCA media
PR: Comm2You
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]