Bordeaux blijft Belgen verleiden



Wat zijn dit jaar de nieuwigheden? Diverse nieuwe chefs uit het Brusselse nemen deel aan het avontuur en serveren hun typische gerechten. Aansluitend op het aanbod van de chefs bevat deze nieuwe editie ook een kaas- en dessertbar. De beste kaasmakers en banketbakkers wisselen elkaar af zodat bezoekers elke dag nieuwe smaken kunnen proeven. Dit jaar innoveert de Ecole du vin de Bordeaux met "la clandestine table de jeu" (de clandestiene speeltafel). Deelnemers worden op basis van het black jack principe uitgenodigd om blind wijnen te proeven en dan op hun kenmerken te gokken zoals leeftijd, aroma's, herkomstbenaming, enz. Er zijn ook nog andere partners. Op de Tchin Vittel-stand kunnen bezoekers het hele festival lang kookworkshops volgen. Met de hulp van de getalenteerde bistronomiechef Bruno Antoine bereiden ze zelf hun bistronomiebox voor waar ze vervolgens ter plaatse van kunnen smullen.
Vins de Bordeaux, essentiële partner van het festival, gaat dus opnieuw mee op deze gastronomische reis. Het festival vormt een unieke gelegenheid om de waarden van Bordeauxwijnen te ontdekken en kennis te maken met een vijftigtal wijnbouwers en - handelaars uit de Bordeauxstreek. "Ze zullen er hun passie in een gezellige en ontspannen sfeer met de bezoekers delen via talrijke boeiende verhalen en anekdotes," wordt ons beloofd. "Bordeauxwijnen zijn toegankelijk en gemakkelijk te drinken. Ze zijn het resultaat van de nauwgezette mengeling van verscheidene druivensoorten die de smaakpapillen verwennen. Het festival is dé gelegenheid om de nieuwe smaken te ontdekken: jong, fruitig, rood, wit, rosé, schuimwijn en zoete Bordeauxwijnen die zowel als aperitief als bij elke keuken passen. Bovendien wordt er zowel voor de gerechten van de chefs als de desserts en de kaasschotels telkens een uitgekiende wine pairing voorgesteld."
En om Merlot en Cabernet Sauvignon niet langer met elkaar te verwarren, kan men op het paviljoen van de École du vin de Bordeaux een tour d’horizon krijgen waarbij de juiste woordenschat wordt gehanteerd en de combinatie met eten wordt aangeleerd.
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]