Brand Potential Benelux: de start van een nieuw strategisch merk- en communicatiebureau

4schools / Communication / News

Strategisch merk- en communicatiebureau Brand Potential Benelux is op 1 mei officieel van start gegaan. Daarmee verbreedt het bureau zijn aanbod met merkonderzoek en -strategie, design en PR. De nieuwe strategische aanpak is gebaseerd op het principe "Influence by Design": merken, bedrijven en individuen op een doordachte en creatieve manier vooruithelpen.

"Influence by Design" staat voor de overtuiging dat merkinvloed niet per toeval ontstaat, maar ontworpen wordt met strategische intentie en zijn uitwerking vindt in design dat raakt en PR-campagnes en -activaties die versterken. Door middel van het aanbod bouwt Brand Potential merkinvloed met helderheid, overtuiging en creativiteit. 
 
“We hebben de afgelopen maanden de tijd genomen voor een sterke integratie van Coopr en het reeds bestaande Brand Potential. Dat wilden we zorgvuldig doen, allereerst met veel aandacht voor de mensen die er werken, maar natuurlijk ook met oog op de behoeften uit de markt. We beschikken over een divers palet van ontzettend talentvolle mensen met verschillende perspectieven, ervaring en expertises die tot uiting komen in het werk dat we leveren. We zoeken via gedegen research naar onderliggende waarheden die zorgen voor betere beslissingen. We ontwerpen krachtige, betrouwbare merkidentiteiten, opvallende merkcampagnes en gedenkwaardige PR-activaties. Dat is wat we bedoelen met Influence by Design,” vertelt managing director Jos Govaart over de nieuwe fase die het bureau in gaat. 

“Met de officiële lancering van Brand Potential in de Benelux zetten we de definitieve stap naar een brand agency waar onderzoek, strategie, innovatie, design en PR samenkomen. Een uniek aanbod waarmee we de merken waarvoor we werken op een betekenisvolle manier vooruithelpen,” klinkt het bij Julietta Dexter, CEO van Brand Potential Group.   

Het nieuwe Brand Potential Benelux telt 36 professionals en wordt geleid door een ervaren leadership team bestaande uit Guillaume Furminger (executive creative director), Laila de Vries (client service director), Judith Vermulst (PR director), Jos Govaart (managing director) en Ali Marmaduke (strategy director). Marmaduke sloot zich in september 2024 aan bij Brand Potential.

“Ali brengt een indrukwekkende staat van dienst met zich mee met meer dan 15 jaar ervaring in strategische merkpositionering en -ontwikkeling. Voorheen werkte hij bij toonaangevende internationale bureaus als Bulletproof, DesignBridge en Hill & Knowlton waar hij de merkstrategieën ontwierp voor merken in diverse sectoren, waaronder FMCG, technologie en retail.  Zijn expertise in consumentengedrag en merkstrategie zorgt voor een waardevolle toevoeging aan het leadership team van Brand Potential Benelux,” aldus Govaart over de komst van Marmaduke.  

Brand Potential Benelux bedient opdrachtgevers zoals Albert Heijn, Etos, Bidfood, Coca-Cola, Esri, Eurostar, Pathé, LinkedIn, Look-O-Look, Klene, Pickwick, Lenovo en Volvo Cars. Het bureau is gevestigd in Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen en valt onder moederbedrijf Brand Potential Group, gebaseerd in Londen. De Brand Potential Group is onderdeel van het Candid-platform.