131 keer. Iedere maand. Dat is precies hoe vaak een slachtoffer de weg vindt naar één van de Zorgcentra na Seksueel Geweld. Een cijfer dat aantoont hoe belangrijk en precair aangepaste dienstverlening is. Daarom lanceert Bridgeneers samen met het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen een bewustmakingscampagne die de centra extra in de kijker zet.
Als slachtoffer van seksueel geweld de weg vinden naar de juiste hulpverlening vraagt moed. Om die drempel te verlagen, richt de nieuwe campagne zich niet enkel tot de slachtoffers maar ook tot hun steunfiguren. Een bezorgde ouder die onraad voelt, een alerte leerkracht die signalen opvangt, een vriend die durft spreken. Want hoe meer mensen op de hoogte zijn van de kortste weg naar hulp, hoe beter.
De Zorgcentra na Seksueel Geweld bieden multidisciplinaire zorg aan slachtoffers van seksueel geweld en advies aan hun steunfiguren. Die diensten zijn bovendien gratis en 24 uur op 24 beschikbaar. Als slachtoffer kan je er terecht voor medische en psychische zorgen en om sporen van het seksueel geweld te verzamelen. Op tijd met je verhaal naar buiten komen is met andere woorden cruciaal.
En die verhalen, die staan centraal in deze campagne. Bridgeneers portretteert de slachtoffers zonder gezicht, want hun woorden zeggen genoeg. De settings? Die zijn verdacht gewoon: de bus, het café, de ontbijttafel of de sportclub. Of hoe een vertrouwde plek plots kan veranderen.
De campagne loopt nog tot februari op nationale tv, online radio, sociale media, contextual ads, YouTube, SEA en (digitale) affichage.
Credits:
Team Concept: Didier Naert, Thomas Van Camp, Katleen Bogaerts
Account: Kris Vanderhulst, Natalie De Keyser
Productie: Kylina Tresignie, Jimmy Kets, Bouncerocks
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]