BRIDGENEERS STRIKT DIETER DE RIDDER ALS CO-CREATIVE DIRECTOR

News / People

Dieter De Ridder versterkt Bridgeneers als co-creative director. De voormalige CD van o.a. AIR en DDB zal er vanaf midden februari aan de zijde van Bridgeneers opperhoofd en cd Ronny Schildermans mee de creatie leiden en coachen. 

Dieter De Ridder, tot voor kort creating director bij Happiness, heeft meer dan 20 jaar ervaring in de sector. Eerst als copywriter bij Lowe en Duval Guillaume, dan als programmamaker voor productiehuis De Filistijnen en daarna als CD bij Air, DDB en Happiness. Zijn focus ligt al jaren op impactvolle ideeën die steeds opnieuw vertrekken vanuit een sterke human insight. Denk maar aan ‘Push to add drama’ voor dramazender TNT, ‘Call Brussels’ voor Visit.Brussels of ‘Rescue Drivers’ voor Volkswagen. Maar nu slaat hij duidelijk een nieuwe richting in. Dieter De Ridder:“Wat mij vooral aantrekt bij Bridgeneers is hun filosofie. Ze focussen hoofdzakelijk op maatschappelijk relevante communicatie en streven zowel naar winst voor hun klanten als winst voor de samenleving. Een mooi uitgangspunt, vind ik dat. En duidelijk anders dan de meeste bureaus waar ik tot nog toe voor gewerkt heb. Deze keer zullen er dus geen briefings van Coca-Cola, Quick of BMW op het menu staan - of toch niet voor de lancering van het zoveelste nieuwe blikje, burger of model - maar wel echte maatschappelijke problemen en gedragsveranderingen. Zinvol en uitdagend tegelijkertijd. Precies wat ik zocht. Ik kijk er dan ook keihard naar uit om samen met het talent van Bridgeneers aan de slag te gaan.”

Met de komst van Dieter haalt het Leuvense communicatiebureau niet alleen een pak ervaring in huis, maar ook één van de meest bekroond creatieven van België. Ronny Schildermans: “Nu we bijna 20 jaar worden met Bridgeneers (in november 2020 werd Absoluut, Absoluut Zulu en Lake Nimble Bridgeneers) zetten we met de komst van Dieter een nieuwe stap. Nog straffere en impactvolle campagnes maken. Binnen het reclamelandschap bekleden we sowieso een unieke positie met onze focus op maatschappelijk relevante communicatie. Duurzame groei en winst voor de aandeelhouders envooral voor onze samenleving.”


U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...

U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...