“Als er in Vlaanderen één merk een echt instituut is geworden, dan is het wel Telenet,” vinden ze bij TBWA. In Brussel is dat natuurlijk andere koek. Hoewel het gele merk er al enkele jaren actief is, tonen de cijfers toch aan dat er nog wel wat tijd over zal gaan voor het bij de Brusselaars gemeengoed zal zijn… Dat was nu precies het uitgangspunt van TBWA en Telenet voor deze wat ongewone, zelfrelativerende campagne.
Ze ging van start op 30 december met een teasende affiche met louter copy, waar een Brusselaar zich afvraagt: “Zeg, hoe heet dat ultrarap internet nu weer?” Nergens een naam van het merk, alleen “Teledinges” (Teletruc in het Frans).
Een week later volgde de rest van de campagne in affichage, digital en radio. Daarin breken Brusselaars zich het hoofd over hoe die operator nu toch alweer heette:
“Hoe heette dat ultrasnel internet nu weer?”
“Jawel, je weet het, met die WiFi overal in huis…”
“Allee, dinges, met die gratis installatie!”
In tweede instantie worden de Brusselaars uit hun lijden verlost met deze onthulling:
“Telenet. Nog niet ultrabekend, maar al wel ultrasnel.”
Ook in radio werkt TBWA met teasers van 5” en spots van 30” waarin Brusselaars zich suf piekeren naar de naam van de operator. Daarna ging het reclamebureau op verschillende plekken in Brussel chocolade tabletten uitdelen, bestempeld met “Teledinges”. Zo herinneren ze de Brusseleirs eraan dat Telenet, ondanks zijn topniveau, nog lang niet aan de roem van onze Belgische chocolade kan tippen. In Brussel toch niet…
Credits
Brand: Telenet
Agency: TBWA
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Creative team: Vincent Nivarlet, Wilfrid Morin
Creative: Benoit Hilson
Social creatives: Geert Feytons, Albin Barry, Ophélie Blockmans, Alexandra Crismer
Account team: Max Fauconnier, Ellen Van Praet, Lauren Vandendriessche
Creative design: Sébastien Bontemps
Motion design: Federico Colella, Liesbeth Smets
DTP: Victor Wilmot, Karol Cepowicz
Project Management: Max Van der Beken
UX design: Jeroen Govaert
Artbuyer: Hendrik D’haemer
Radio Production: MAKE - Veerle Van Melkebeke
Post production: MAKE – Katrien Van den Brande
Digital production: Digital Craftsmen
Media Agentschap: PHD – Ofelia Faes
Client: Maartje Berben, Lauren Buysschaert, Lara Spaan
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]