Camera klaar. Stilte op de set. En… Action!

Communication / News

Voor alle publicitaire filmactie moet je dezer dagen bij reclame-regisseur Jeroen Willekens (41) zijn. Als vader van twee kinderen en gesteund door een lieftallige vrouw, combineert hij familie met film(opdrachten in het buitenland). PUB klikte dan ook graag een paar kilometer-shots verder, voor een gesprek over commercials, artificiële film-telligentie en avondshooten in Pakistan. 

Hoe ben je in de filmwereld terechtgekomen? 

Jeroen Willekens: “Wel, ik ben als kind altijd creatief bezig geweest. Eerst met ballet vanaf mijn 4 à 5 jaar, daarna met toneel, musicals, fotografie… Op mijn 16 jaar wist ik het gewoon: ik wil iets ‘behind the scenes’ doen. En toen organiseerde mijn middelbare school een infodag over studierichtingen. Er waren flyers mee over echt álles. Behalve film. [lacht] Ik ben uiteindelijk zelf om de informatie over het RITCS (Royal Institute for Theatre, Cinema and Sound – in Brussel) gegaan. Mijn ouders waren daar iets minder blij mee: ’Zou je niet iets veiligers kiezen, zoals Communicatiewetenschappen?‘ ‘Nee, ik wil film doen,’ was mijn antwoord.” 

 En toen is het écht begonnen? 

“Ja, na de studie eerst met 10 tot 15 jaar in de televisiewereld (documentaires, human interest, lifestyle…) En vervolgens, zo’n zes jaar geleden, met commercials, wat ik vandaag nog altijd (het liefste) doe. Door mijn televisie-ervaring tracht ik al mijn commercials ook op een zo authentiek mogelijk manier te vertellen, zodat het allemaal ‘relatable’ is. Zodat je het kan geloven. Het gaat om menselijke verhalen.” 

(...)

Lees het volledige artikel in PUB Magazine