Facebook heeft voormalig NBC-nieuwsanker en journaliste Campbell Brown ingehuurd om te helpen bouwen aan betere relaties met nieuwsorganisaties, zo schrijft de Amerikaanse pers. Dat doet de socialenetwerksite in de nasleep van het nepnieuwsschandaal dat Facebook ervan betichtte valse berichtgeving te hebben verspreid rond de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Facebook heeft al een team van medewerkers dat de contacten regelt met de media, maar Brown, die al een Emmy won voor haar journalistieke werk, komt nu aan de leiding te staan van het News Partnerships team. Ze zal rapporteren aan Nick Grudin, vice-president van de afdeling.
« Deze maand zal ik Facebook versterken als hoofd van het News Partnerships team », kondigde Brown het nieuws zelf aan op haar Facebookpagina. « Ik zal er mijn journalistieke ervaring gebruiken om bedrijven en journalisten te helpen om beter en effectiever samen te werken met Facebook. Zo zal ik hen tonen hoe Facebook hun journalistieke bereik kan helpen vergroten en zorgen voor blijvende feedback van media als Facebook nieuwe producten en tools voor nieuwsorganisaties ontwikkelt. »
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]