Cannes Lions 2024: brons voor VML en Bel Glenn

Bel Glenn, de campagne van VML Belgium die eerder deze week al een Silver Lion binnenrijfde, heeft nu ook een Bronze Lion gewonnen in de categorie PR.
PR > PR: SECTORS
CALL GLENN
VML BELGIUM, ANTWERP / CHILD FOCUS / 2024
Steeds meer jongeren worden het slachtoffer van exposing. Dat wil zeggen dat hun naaktbeelden ongewild online worden verspreid. Glenn was zo’n slachtoffer. Toen hij 15 was, maakte hij één foto met zijn telefoon en stuurde die in vertrouwen door, maar toch belandde ze op het internet. Kort daarna pleegde Glenn zelfmoord. Ter gelegenheid van de Europese Dag voor de Bescherming van Kinderen tegen Seksuele Uitbuiting en Misbruik heractiveerden VML (toen nog Wunderman Thompson) en Child Focus diezelfde telefoon om andere jongeren online beter te beschermen.
In 2022 opende Child Focus maar liefst 151 dossiers van grensoverschrijdende sexting en exposing. Hierbij worden jongeren onder druk gezet om seksueel getinte berichten of beelden door te sturen of worden deze gedeeld zonder toestemming. De organisatie merkt de laatste jaren een nieuw fenomeen waarbij dit soort beelden, vaak samen met privégegevens van slachtoffers, verspreid worden via sociale media zoals Snapchat, WhatsApp, TikTok, Instagram of Telegram, al dan niet binnen zogenaamde expose-groepen. Hier worden slachtoffers vernederd, uitgescholden, bedreigd en zelfs gechanteerd. Daarom lanceerden VML en Child Focus de campagne ‘Bel Glenn’.
Lees HIER meer over de campagne
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]