Cannes Winners: BBDO, FamousGrey en Happiness in Radio

BBDO Belgium, DDB Brussels en Happiness maakten kans op een Cannes Lions 2018 in Radio, meer bepaald met campagnes voor respectievelijk Lidl (Chicken Curry, Spaghetti en Hamburger), Alzheimer Liga (I'm still here) en Ouders van Verongelukte Kinderen of OVK (Behind the Numbers). Drie bureaus, drie adverteerders... en drie keer prijs!
Credits:
Creative directors: Sebastien De Valck, Arnaud Pitz & Klaartje Galle
Creative team:Frédéric Delouvroy & Michiel Baeten
Strategy: Jan Van Brakel
Account team: Isabel Peeters, Michelle Stas, Jolien Noppen, Evelyn Savels, Shi Qi Ji & Emilie Kino
Radio producer: Nicolas Van Poeck
Sound: Het Geluidshuis
Composer: Koen Brandt
In de pakkende radio-docu van DDB Brussels doorbreekt de Alzheimer Liga Vlaanderen het taboe rond jongdementie. Goed voor een Bronze Lion! Zes personen met dementie lieten hun mooiste herinneringen vereeuwigen op antenne. « Op jonge leeftijd valt de aandoening ontzettend zwaar, » klinkt het bij de Liga. « Mensen met jongdementie beseffen wat hen te wachten staat. Daarom gaven we hen de kans om boodschappen in te spreken voor later, nu het nog kan. De campagne is gekoppeld aan een website ikbenernog.be, waarop iedereen zelf een herinnering kan achterlaten voor z’n geliefde. »
Credits:
Client : Alzheimer Liga Vlaanderen
Contact : Hilde Lamers, Laura Weyns
Agency : DDB Brussels
CD: Peter Ampe, Odin Saille
Creation: Kenn Van Lijsebeth
Account Team: Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel, Anneleen Vande Voorde
Photographer: Dieter Hautman
PR: Kenn Van Lijsebeth
Graphic designer: Wietse De Ridder
Development: Christophe Gesquière
Digital producer: Adeline Andre
Radiostudio: Raygun
Music Composer: Peter Baert
Producer & Coach: Liesbeth Demolder, Toon Jansegers
Sound Engineer: Mathias Lewis
Production Company: Landvogel
DOP: Tiele Mulier
Executive Producer: Thomas Cassiers
Producer: Yannick Verdonck
Offline edit: Tom Syryn
Online edit: Glenn Renard
Happiness tot slot haalde de shortlist met de campagne Behind the numbers voor OVK. En ook deze campagne was goed voor een Bronze Lion!
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]