
Deze online campagne vervolgt de strijd van vorig jaar tegen kinderporno. De vorige campagne kon ondertussen al rekenen op verschillende nationale en internationale bekroningen. Op sociale media werd ze meer dan 500 000 keer bekeken. Dit succes verklaart waarschijnlijk de spectaculaire stijging van het aantal meldingen van beelden van seksueel misbruik die ontvangen werden op stopchildporno.be, het burgerlijk meldpunt van Child Focus.
Er wordt ook dit jaar op twee vlakken gespeeld. Enerzijds een sensibiliseringscampagne op sociale media. Hiervoor bedacht Wunderman, analoog met vorig jaar, drie campagnefilmpjes met verontrustende titels zoals ‘cute toddler likes to suck’. Gelukkig zie je al snel dat het gaat om onschuldige beelden, gevolgd door de boodschap dat helaas niet alle kinderfilmpjes even onschuldig zijn. Elk filmpje roept mensen op om verontrustende beelden die ze tegenkomen op het internet te melden op stopchildporno.be, het meldpunt voor kinderporno van Child Focus.
Anderzijds is er een interventiecampagne op het dark web, de duistere kant van het internet waar surfers volledig anoniem vertoeven en vaak illegaal beeldmateriaal met elkaar uitwisselen. Hier willen Child Focus en Wunderman mensen die bewust op zoek zijn naar kinderporno confronteren met hun gedrag en oproepen om dringend hulp te zoeken. Om deze mensen te bereiken, werd een variant van de filmpjes geplaatst op specifieke fora op het dark web. Mensen die kinderporno downloaden worden hier doorverwezen naar Stopitnow.be, een hulplijnen waar Child Focus nauw mee samenwerkt. De versie op het darkweb werd vorig jaar maar liefst 11 000 keer gedownload en het stopitnow.be zag het aantal oproepen in de eerste weken na de campagne verdubbelen.
Er wordt ook dit jaar op twee vlakken gespeeld. Enerzijds een sensibiliseringscampagne op sociale media. Hiervoor bedacht Wunderman, analoog met vorig jaar, drie campagnefilmpjes met verontrustende titels zoals ‘cute toddler likes to suck’. Gelukkig zie je al snel dat het gaat om onschuldige beelden, gevolgd door de boodschap dat helaas niet alle kinderfilmpjes even onschuldig zijn. Elk filmpje roept mensen op om verontrustende beelden die ze tegenkomen op het internet te melden op stopchildporno.be, het meldpunt voor kinderporno van Child Focus.
Anderzijds is er een interventiecampagne op het dark web, de duistere kant van het internet waar surfers volledig anoniem vertoeven en vaak illegaal beeldmateriaal met elkaar uitwisselen. Hier willen Child Focus en Wunderman mensen die bewust op zoek zijn naar kinderporno confronteren met hun gedrag en oproepen om dringend hulp te zoeken. Om deze mensen te bereiken, werd een variant van de filmpjes geplaatst op specifieke fora op het dark web. Mensen die kinderporno downloaden worden hier doorverwezen naar Stopitnow.be, een hulplijnen waar Child Focus nauw mee samenwerkt. De versie op het darkweb werd vorig jaar maar liefst 11 000 keer gedownload en het stopitnow.be zag het aantal oproepen in de eerste weken na de campagne verdubbelen.
Credits
Agency: Wunderman Antwerp
Child Focus: Nel Broothaerts, Dirk Depover
Stop it Now: Minne De Boeck (Universitair Forensisch Centrum) Equipe EPCP: Dr. Yves Depauw
Account: Sander Van de Wiele, Seppe Dogge
Creative Direction: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Arjen Tarras, Kasper Janssens
Design: Sebastien Greffe
Motion Design: Thijs Hasselman, Andreas De Ridder
Digital Expert: Giele Cools, Sam Serrien
Social: Chloe Van Elsen
Sound: Menno van Riet
Agency: Wunderman Antwerp
Child Focus: Nel Broothaerts, Dirk Depover
Stop it Now: Minne De Boeck (Universitair Forensisch Centrum) Equipe EPCP: Dr. Yves Depauw
Account: Sander Van de Wiele, Seppe Dogge
Creative Direction: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Arjen Tarras, Kasper Janssens
Design: Sebastien Greffe
Motion Design: Thijs Hasselman, Andreas De Ridder
Digital Expert: Giele Cools, Sam Serrien
Social: Chloe Van Elsen
Sound: Menno van Riet
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]