Al zes generaties lang wil het vakmanschap van Atelier Schrauwen dé referentie zijn voor houten ramen en deuren in renovatieprojecten. Het familiebedrijf omringt elke opdracht met zorg voor kwaliteit, woning én mensen. Daarom heeft Atelier Schrauwen ook altijd respect en oog voor het leven achter de ramen en deuren. Zowel tijdens als na het plaatsen. Choco ontwikkelde een opvallende, creatieve imagocampagne met kunstige knipoog die deze dubbele boodschap in het juiste (houten) kader vertelt.
De kunst van het leven
Het concept valoriseert het meesterschap van Atelier Schrauwen én legt tegelijk de focus op het leven achter dat prachtige vakwerk. “De houten ramen en deuren zijn elk op zich kunstwerken van de hand van verschillende meesters: smid, glazenier, beeldhouwer en schrijnwerkers,” licht Steven Pauwels toe. “Dat maakt de kwaliteit van Atelier Schrauwen zo uniek. Net zoals bij hun persoonlijke werkwijze staat ook in de campagne de mens altijd centraal. Zo wordt een raam of deur écht een kader van het leven.”
Tegelijkertijd zorgt de ‘modern-day-life’-referentie naar bekende kunstwerken voor menselijkheid. De aandachtige kijker herkent wellicht ‘Madonna met kind’, ‘De Schreeuw’ (of is het de geeuw?) en ‘De Kus’ van Gustav Klimt. “Atelier Schrauwen leeft op elk moment mee met de bewoners. Hun raam of deur vormt letterlijk en figuurlijk een framework voor alle persoonlijke en authentieke verhalen.”
Door te spelen met het idee van ‘Kunst, gemaakt voor het leven’ benadrukt Choco niet enkel dat Atelier Schrauwen werkt op maat van (ieders) leven, maar ook dat de houten ramen en deuren een duurzame keuze zijn en meerdere generaties mee kunnen gaan.
Om de boodschap zo opvallend en gericht mogelijk in de markt te zetten, koos Choco voor een evenwichtige mix van sociale/online media en print ads, afgewisseld met eigen tools (werfbord, raamposters, camionettes) en verschillende buurt- en klantenactivaties. Uiteraard ook helemaal volgens de regels van de kunst.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]