JCDecaux malls & retail opgenomen in CIM OOH-onderzoek

Dankzij de nauwe samenwerking tussen de teams van CIM en JCDecaux zijn digitale schermen in malls en retail omgevingen nu geïntegreerd in de CIM OOH-studie. Daardoor kunnen ze de voorbijgangers in de nabijheid volledig meten volgens de CIM-standaarden en het algoritme voor de VAC-currency (visibility adjusted contacts). Maar nog belangrijker is dat deze integratie hen in staat stelt de totale dekking van OOH-campagnes te berekenen, waarbij malls en retail omgevingen worden gecombineerd met bijvoorbeeld reclameborden op straat.
Wat deze integratie opmerkelijk maakt, is dat CIM gebruikmaakt van primaire gegevens die door JCDecaux worden geleverd, verzameld via Wi-Fi-sensoren die continu en nauwkeurig de stroom voorbijgangers meten. CIM certificeerde deze meting en integreerde de gegevens in de bestaande CIM OOH-studie.
Meer dan 400 digitale schermen van JCDecaux, aanwezig in de belangrijkste winkelcentra en Carrefour verkooppunten in België, zijn nu opgenomen in deze referentiestudie. En dat is nog maar het begin: de gegevens van digitale schermen van Delhaize volgen in 2025, waardoor de studie nog verder wordt verrijkt. Deze nieuwe functie geeft adverteerders de mogelijkheid om de prestaties van hun volledige OOH-campagnes te analyseren.
“Ik ben enorm trots op het werk van de teams van CIM en JCDecaux, in het bijzonder Joëlle Defossez, Sabrina Van Impe en Lorenzo De Luca, die elk waardevolle expertise hebben bijgedragen aan deze belangrijke vooruitgang. Dit grote project opent een nieuwe dimensie in de meting van out-of-home-audiences, doordat nu ook de winkelomgeving wordt meegenomen naast de straat en het openbaar vervoer,” zegt Veerle Colin, marketing director van JCDecaux Belux.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]