Cloudalize maakt gamen in de cloud toegankelijk

De Gentse scale-up Cloudalize lanceert zijn nieuwste consumer cloud gaming dienst PixelStellar waarmee gamers grafisch intensieve games kunnen spelen vanop elk toestel met Windows besturing dat ook Netflix kan streamen. De lancering van PixelStellar valt samen met de start van een crowdfundingcampagne op het investeringsplatform HelloCrowd om de launch van de betaversie een boost te geven.
PixelStellar wil hiermee de gaming markt democratiseren en ook beter toegankelijk maken voor de occasionele gamer, die voortaan grafisch intensieve games kan spelen zonder daarvoor een game pc met krachtige grafische kaart nodig te hebben. Een meer intense gaming-ervaring dus voor de gebruiker, met een pay-per-use faciliteit en meer mogelijkheden om te gamen met een hogere beeldkwaliteit, grotere snelheid en bredere beschikbaarheid. België telt meer dan 4,2 miljoen gamers – 1/3 van de bevolking - en de gamingsector komt met een jaaromzet van 322 miljoen euro op de 31ste plaats wereldwijd. De gemiddelde gamer spendeert 1 uur per dag aan het spelen van games, maar 40% van hen beschikt zelf niet over een grafische kaart die krachtig genoeg is om de nieuwste games vlot te spelen. Met PixelStellar brengt Cloudalize het gamen naar de cloud om iedereen een hoogtechnologische gaming-ervaring te bezorgen.
« Gamers die in staat willen zijn om grafisch intensieve games vlot te spelen met de beste grafische ervaring moeten momenteel hun grafische kaart elk jaar upgraden en elke 2 tot 4 jaar hun gehele gaming PC. Voor 1 euro per gebruiksuur kunnen ze voortaan van een krachtige gaming PC vanuit de cloud gebruik maken. Gamen vanuit de cloud biedt meerdere voordelen. Installatie en upgrades van games verlopen nu 100 tot 1000 maal sneller aangezien de connectiesnelheden tussen het Cloudalize datacenter en dat van Steam bijvoorbeeld, ook 100 tot 1000 maal hoger liggen. De latencies naar game servers worden gemiddeld met een factor 10 verbeterd. Dat vertaalt zich in een veel betere ervaring wanneer je multiplayer games speelt bijvoorbeeld, en dan vooral first-person shooters. Deze ‘latency’ verbetering maakt het verschil tussen het eerst raken van een tegenstander of zelf geraakt worden, » legt Benny Willen, ceo van Cloudalize, uit.
Omdat Cloudalize wereldwijd verkocht wordt en gamen een lag gevoelige service is, blijft de geografische afstand tot het datacenter een belangrijke parameter om een goede service te kunnen garanderen. Daarom is het van groot belang dat er wereldwijd servers in nieuwe datacentra geopend worden. In de eerste plaats wil de scale-up een datacenter locatie toevoegen in de Verenigde Staten zodat ze van daaruit nieuwe klanten alsook huidige enterprise klanten kunnen bedienen. Uiteindelijk is het doel dat er op elk continent ten minste één datacenter locatie beschikbaar is.
Met de lancering van hun nieuwste product PixelStellar is de Belgische tech scale-up Cloudalize, dat recent nog een prijs won als beste scale-up door een jury van het UKDigiForum, klaar voor het volgende hoofdstuk in zijn internationale groeistrategie. De 15.000 euro die het via HelloCrowd wil ophalen, zal ingezet worden om te investeren in nog betere hardware en meer capaciteit voor PixelStellar, wat zich zal vertalen in snellere groei.
Met hun inbreng als investeerder kunnen gamers alvast op een zeer voordelige manier inschrijven op de release van de volgende generatie van PixelStellar, die met name deze krachtigere hardware en grotere capaciteit zal benutten voor een en nog intensere gaming ervaring.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]