Comfi vervelt tot Comfidens

Communication / News

2020 is het jaar waarin Comfi, het corporate en financial communicatiebureau, zich herpositioneert en haar twee kernactiviteiten onderbrengt in twee gespecialiseerde op zichzelf staande bureaus. In februari nam het toen opgerichte zusterbureau Befirm (deel van de Bepublic Group) de pr-activiteiten onder haar vleugels, en voortaan krijgt ook de communicatie-consulting-poot een nieuwe naam: Comfidens. Als onafhankelijke divisie van Trustmedia, de communicatieafdeling van het nieuwsbedrijf Mediafin, surft Comfidens mee op het DNA en de expertise van de uitgever van onder andere zakenkranten De Tijd | L’Echo en De Belegger | L’Investisseur.

Comfidens is de adviserende en operationele partner bij het uitbouwen van financiële- en bedrijfscommunicatie. De tagline “making sense of finance” moet deze ambitie duidelijk weerspiegelen. Het bureau wil de expert blijven wat betreft de creatie van impactvolle en inspirerende jaarverslagen en integrated reportings & CSR-rapporten die het cijfermatige overstijgen en tegelijk de brand awareness versterken. Jaarverslagen fungeren zo als volwaardige communicatietools waar strategie en bedrijfswaarden op een behapbare, visuele en multimediale manier worden gepresenteerd.

“Financiële communicatie beperkt zich niet langer tot het weergeven van de ruwe data. Bedrijven zien het meer en meer als een strategische tool om zich te positioneren en zowel interne als externe stakeholders en investeerders te benaderen en met hen in dialoog te treden. Transparantie, vertrouwen en heldere communicatie zijn daarbij sleutelbegrippen. Comfidens geeft klanten toegespitst en accuraat advies om meer uit hun financiële en bedrijfscommunicatie te halen en zo aan hun reputatie en corporate story te bouwen,” licht Yves Van Durme, managing director van Comfidens toe.

Grote spelers als Argenta, AWEX, bpost, DPG Media, Ghelamco, House of HR, ORES, Roularta en WDP, vertrouwen vandaag al op de communicatieaanpak en expertise van Comfidens voor hun corporate en financiële communicatie. Comfidens zet daarnaast haar expertise ook in om klanten te adviseren bij hun interne en externe communicatie-uitdagingen. Het bureau vertaalt investor relations, corporate communicatie, brand awarenesscampagnes via verschillende communicatiemiddelen: van multimediale producties over brochures en nieuwsbrieven tot evenementen.