Corona beu? Appen appen appen!

Sinds 30 september voert men de strijd tegen corona stevig op. Want de langverwachte contacttracing-app Coronalert is nu voor iedereen beschikbaar. De app is het nieuwe, krachtige wapen waarmee we de verspreiding van het virus kunnen indammen. En dat kan goed nieuws zijn, want één vaststelling staat als een paal boven water: iedereen is deze situatie hartsgrondig beu. Hoog tijd dus om die nieuwe troef snel en slim in te zetten, luidt het. Dat doet communicatiebureau Absoluut met een campagne die onze virusmoeheid omzet in een flinke portie motivatie. De oproep is simpel en duidelijk: “Ook corona beu? Coronalert aan = samen corona verslaan.”
Ik-ben-het-beu-app
Er zijn al veel coronacampagnes geweest. De kernmotivatie luidde steeds: zorg voor jezelf en elkaar. Dat blijft gelden, maar deze campagne slaat een nieuwe toon aan. Met een reeks affiches en social media ads toont de campagne eerst en vooral begrip voor het alles overheersende beu-gevoel. Maar ze buigt die emotie ook om: de app gebruiken is een daad van weerstand. Van weerbaarheid. De verschillende thema’s en situaties in de creaties tonen wat we weer willen, wat we missen, wat we weer dreigen te verliezen ook. Maar meteen reiken we het middel aan dat iedereen mee in staat stelt de situatie in handen te nemen. Hoe? Door de app te downloaden en te gebruiken. Van sportactiviteiten en buurtfeesten tot reizen en naar het theater gaan: voor zo goed als elke context en voor elke doelgroep bedacht Absoluut een sprekend voorbeeld. De campagne is bovendien eindeloos aanpasbaar. Ook als de situatie verandert – en dat heeft ze al vaak gedaan – kan de campagne direct mee evolueren.
Simpel en vanzelfsprekend
Coronalert aan = samen corona verslaan.Een heldere slogan voor een duidelijke strategie. Geen technische poespas, geen technologiecampagne, maar mensentaal. Zo zal de app in no time thuishoren in het bekende rijtje van hygiënemaatregelen. Niet meer, niet minder. Was je handen, draag een mondmasker, hou anderhalve meter afstand en... installeer en gebruik de app. Yes, we zijn klaar om er met z’n allen werk van te maken. Want wie kijkt er niet naar uit om opnieuw gaan supporteren voor zijn favoriete ploeg of zijn glimlach te tonen op bus of trein? De campagne is een gezamenlijk initiatief van alle Belgische overheden. Absoluut zorgde voor de strategie, creatie en productie. Elke regio bepaalde autonoom het mediabudget.
Alle info op coronalert.be
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]