Cyclocity is Klantendienst van het Jaar 2017

Valence_carousel_panel JCDecaux Cyclocity

Awards / Media / News

Valence_carousel_panel JCDecaux CyclocityJCDecaux mag zich trots voelen met de verkiezing van het Departement Customer Relations van Cyclocity – de fietsen in zelfbediening (FZB) van JCDecaux – tot (Franse) « Klantendienst van het Jaar 2017 » in de categorie Individueel Personenvervoer.

Deze prijs is een bekroning van de inzet en het professionalisme van de 70 werknemers die in het Departement Customer Relations dagelijks waarden als kwaliteit, uitmuntendheid en reactiviteit van de Cyclocity en JCDecaux in de verf zetten ten dienste van de gebruikers van deelfietsen. 10 weken lang, van mei tot juli 2016, werden 225 tests uitgevoerd rond het principe van de mystery customer via telefoon, e-mail, navigatie op Internet en op de sociale netwerken.

Het Departement Customer Relations van Cyclocity werd opgericht in 2005 ter gelegenheid van de lancering van Vélo’v in Lyon, het eerste systeem van fietsen in zelfbediening (FZB) in Frankrijk. Dit departement werkt volledig binnenshuis en het is sinds de oprichting in Frankrijk gevestigd, het heeft zich al die jaren verder geperfectioneerd om dit nieuwe segment helemaal onder de knie te hebben via aanwervingen, opleiding en toezicht. Het is 24 uur per dag open, 7 dagen per week en behandelt jaarlijks meer dan 600 000 contacten. Op de foto: een beeld van de FZB in Valence.

Jean-Charles Decaux, voorzitter van het Uitvoerend Comité en Co-CEO van JCDecaux: «Wij zijn bijzonder trots op deze prijs omdat we voor de tweede opeenvolgende keer tot « Klantendienst van het Jaar » werden verkozen. Deze prijs is een erkenning van onze strategische wil om in mensen te investeren om dit vak binnen de Groep tot een activiteit op zich te laten uitgroeien. Het toont eveneens aan dat dat we in staat zijn ons aan te passen en dat we deze activiteit, die sinds de oprichting, 10 jaar geleden, in Frankrijk is gevestigd, volledig binnenshuis uitrollen en onder de knie hebben. Sinds de lancering werden meer dan 555 390 000 trajecten afgelegd."