Begin 2024 kreeg de bedrijfsrevisor een nieuwe maatschappelijke opdracht: de zogenaamde duurzaamheidsaudits. Om nog beter aan te sluiten bij die vernieuwde ambities van het bedrijfsrevisoraat, kreeg IBR (het Instituut van de bedrijfsrevisoren) een gloednieuwe branding. Daarvoor gingen ze de samenwerking aan met Dallas. En ook een eerste campagne gericht aan studenten mocht niet ontbreken.
Na een creatief-merkstrategisch traject ontstond het nieuwe basisconcept. Daarbij werden de traditionele letters ‘IBR-IRE’ vervangen door de drie inhoudelijke pijlers waarbinnen de bedrijfsrevisor zijn opdrachten uitvoert: people, planet en society. De 3 logo’s verzamelen alles wat te maken heeft met het bedrijfsrevisoraat in België onder één sterk overkoepelend merk.
“Deze nieuwe opdracht is een echte milestone voor ons beroep. Voor het eerst nemen we naast onze traditionele rol als financiële auditors ook niet-financiële gegevens van ondernemingen onder de loep. Onze nieuwe huisstijl reflecteert die geëvolueerde rol,” vertelt IBR-voorzitter Patrick Van Impe.
Na de lancering van deze branding pakt IBR nu ook uit met een eerste campagne in samenwerking met Dallas. Daarmee focussen ze op bachelor- en masterstudenten uit economische en rechtenrichtingen. Want door de negatieve en vooral onjuiste perceptie is er onvoldoende instroom van kandidaat-stagiairs. Daardoor belanden er te weinig nieuwe revisoren op de arbeidsmarkt.
Met de tagline ‘Tel mee. Word bedrijfsrevisor.’ wil IBR duidelijk maken dat je als revisor impact hebt op de maatschappij, de economie en nu dus ook op het milieu. Portretten en reels van ervaren rotten in het vak en jonge revisoren tonen aan dat het om een gevarieerde, uitdagende en vooral invloedrijke job gaat.
Als afsluiter van de campagne nodigt IBR studenten in Leuven en Luik uit voor Revive: een avond in Kinepolis waar ze alles over het beroep kunnen ontdekken. Op het programma staat een economische comedy show door Kamal Karmach, een talk door econoom Paul de Grauwe, de blockbuster Challengers én de mogelijkheid om een trip naar het financial district in New York te winnen.
Credits:
Client: IBR
Contact: Jan Laplasse, Maitena Vannetelbosch
Agency: Dallas
Acc Dir: Veerle De Boitselier, Annelies Florquin
Acc Man: Jonathan Urey
Strategie: Futurekind, Dirk Cassiers, Stijn Gansemans
Creative Dir: Stijn Gansemans
Creatives: Anke Suys, Pauline Oppalfens, Paul Popelier, Stijn Gansemans
Designers: Anthony Buyssens, Rens De Clercq
Digital Strategy: Ruben Ceuppens, Margot Holmgren, WeLikeYou
Campaign management: WeLikeyou
Film Production: Liesbet Peremans, (WeLikeYou)
Photography: Liesbet Peremans
Web development: Logisz
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]