Toekomstige masterstudenten vormen een belangrijke doelgroep voor KU Leuven. Om die doelgroep aan te spreken wil de universiteit het innovatieve onderzoek, waar ze haar sterke positie aan te danken heeft, inzetten. Want als student maak je deel uit van dat onderzoek.
Samen met Darwin lanceert KU Leuven nu de campagne “Verregaand onderzoek, dichterbij dan je denkt”. Klaartje Galle, creatief directeur bij darwin, licht toe: “Met deze claim spelen we in op de nabijheid van het toonaangevende onderzoek dat KU Leuven verricht. Aan de hand van teasende posts op Instagram en Facebook laten we onze doelgroep nadenken over de locatie van een bepaald object of tafereel. Uiteindelijk blijkt het dan om onderzoek van KU Leuven te gaan, dat zich hier vlakbij bevindt."
“Dat vonden we een goede insteek,” zegt Nel Bruneel van de dienst Marketing en Communicatie KU Leuven. “We willen de wetenschappelijke verwondering, die aan de basis ligt van ons baanbrekend onderzoek, overbrengen op toekomstige masterstudenten.”
Credits
Klant: KU Leuven
Bureau: darwin
KU Leuven: Isabelle Van Geet, Nel Bruneel, Julie Zaman
Creative team: Klaartje Galle, Femke Merens, Nina Welch
Account team: Eva Maes, Marianne Janssens
Strategy: Kendy Smits
Digital: Jan Seurinck
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]