Darwin en Recupel mobiliseren Generatie R

Crea / News

We hebben het bijna allemaal in huis: een grasmachine, boormachine, heggenschaar… Maar de grondstoffen voor elektrisch tuin- en werkmateriaal, zoals koper, worden schaarser. Een realiteit die de toekomstige productie van dergelijke toestellen in het gedrang kan brengen, en dat kan reële gevolgen hebben voor onze (klein)kinderen. Darwin en Recupel mobiliseren Generatie R daarom in een nieuwe campagne, zodat onze (klein)kinderen geen schaap moeten kopen.

Om een grondstoffenschaarste te vermijden en voor het milieu te zorgen kunnen we elektrisch tuin- en werkgereedschap doorgeven (Re-use), laten opknappen of herstellen (Refurbish en Repair) en afdanken voor recyclage (Recycle). Recycleren heeft een enorm potentieel. Er liggen in de Belgische tuinhuizen, garages en kelders, niet minder dan 4,8 miljoen ongebruikte elektrische en elektronische toestellen. Dat is maar liefst 2.000 ton koper dat herwonnen kan worden.

“We willen dus elektrisch tuin- en werkgereedschappen laten recycleren, maar we willen niet met het vingertje wijzen. Zo doen we goed voor het milieu en vermijden we die grondstoffenschaarste,” vertelt Klaartje Galle, creatief directeur bij Darwin. “Veel mensen recycleren reeds voor  de volgende generaties. We noemen hen ‘Generatie R’ en mobiliseren ze om anderen aan te moedigen. Zo wordt het een frisse en dynamische campagne met een pittig gastoptreden van een schaap als noodgrasmaaier.” 

De campagne verschijnt in print, radio, op social media en in POS.

Credits
Client: Recupel – Annelies Evens, Tallita Ortiz de la Torre, Valerie Simon, Medina Boufekane, Saar Bentein
Agency: darwin
Creative Director: Klaartje Galle
Creative: Mathijs Bettens, Jan Schraeyen, Olivier Roland
Account Team: Eva Maes, Marianne Janssens
Strategy: Barbara De Laet
Digital: Arnout Everaert
Graphic Design: Frank Schauwaerts
Studio: Sarah Van Wylick, François Radermecker
Photographer: Daniil Lavroski (by Bounce Rocks)
Digital production: Jan Kuijken
Radio production: Sonhouse