Darwin experimenteert met water van Spa

Een waterdruppel die in het unieke natuurgebied van de Venen na jaren van natuurlijke zuivering wordt omgetoverd tot Spa, water in zijn meest pure vorm. Deze waterdruppel vormt de inspiratie voor de nieuwe campagne van het mineraalwatermerk. In een prachtige mini-documentaire neemt Spa de kijker mee naar het betoverende natuurgebied en experimenteert de bekende Nederlandse fotografe Robin de Puy op vraag van J. Walter Thompson Amsterdam en darwin met een nog nooit eerder vertoonde techniek: fotografie met een druppel Spa mineraalwater als lens, om het leven in zijn meest pure vorm weer te geven. De film vormt de basis van de nieuwe online campagne waarmee het merk zijn visie wil uitdragen. De campagne ‘The Purest Picture. Life through a Spa lens’ bestaat uit een video die op YouTube & Facebook verschijnt.
Fotografe Robin de Puy speelt de hoofdrol in de twee minuten durende mini-documentaire. Ze werd door Spa uitgedaagd als eerste te experimenteren met een unieke techniek: fotograferen door een zuivere druppel Spa. Samen met een team van wetenschappers lukt het haar om portretten te maken van mensen die midden in het leven staan. Robin de Puy: ‘Het maken van de portretten was een grote uitdaging voor mij. Stiekem was ik best verwend geraakt; ik fotografeer met de nieuwste camera’s en ben gewend geraakt aan de snelheid en het gemak hiervan. In dit geval moest ik weer beginnen bij de basis; een spiegel, een diafragma, een lens (de Spa druppel) en een sensor boven elkaar gemonteerd. Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar mooie, karakteristieke koppen en verhalen. Het was spannend, maar ik denk dat het gelukt is om de pure emotie van de mensen vast te leggen, en dat door een zuivere druppel.’
Sophie Bryskère, Marketing Manager Belux bij Spadel, is erg onder de indruk van het eindresultaat: “Het zuivere water van Spa is erg gekend om zijn kwaliteit en puurheid. Deze karakteristieken waren dan ook van uiterst belang tijdens het unieke fotografie experiment met een druppel Spa mineraalwater als lens. De shooting leverde prachtige beelden op die mooi aansluiten bij de waarden die Spa vooropstelt.”
https://www.youtube.com/watch?v=iem4tWhJDfM
CREDITS
CLIENT: Spadel - Dirk van de Walle - Sophie Bryskère
AGENCY: J. Walter Thompson Amsterdam / darwin
Creatieves: Niels Bredemeijer - Rienk de Vries
Executive creative director: Bas Korsten - Mateusz Mroszczak
Innovations director: Emmanuel Flores
Accounts: Alewijn Dekker - Charlotte Lilly
Accounts BE: Hannelore Van Cauwenberghe - Chloé de Hoffmann
RTV producers: Mariska Fransen - Martijn van Hees
Copy FR: Véronique Vier
Copy NL: Karen Fonteyne
PRODUCTION COMPANY: DPPLR
Director: Maarten Groen
DOP: Myrthe Mosterman
Editor: Ruben Labree
Producer: Lotte Kwak
Music: Audio Netwerk
Sound design: Alan van Ramshorst
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]