DDB maakt van nieuwe lichting wereldsterren

StuBru DDB

Crea / News

StuBru DDBDDB Brussels bedacht op vraag van Studio Brussel een manier om de nieuwste muzikale lichting een duwtje in de rug te geven. De radiozender organiseert elk jaar een talentenjacht voor jonge opkomende artiesten. ‘De nieuwe lichting’, zo heet de zoektocht, wordt verkozen door de luisteraars na een liveshow in de bekende zaal Ancienne Belgique. En waaruit bestaat dat duwtje? Uit heuse pre-roll show cases in het voorprogamma van de grootste wereldsterren.

Wie ‘De Nieuwe Lichting 2017’ wil leren kennen, kan dat ook op YouTube. Om de kersverse winnaars nog een extra duwtje in de rug te geven, plaatste DDB Brussels ‘DNL’17’ in het voorprogramma van ’s werelds meest beroemde artiesten via heuse pre-roll showcases. Drie 30 seconden-spots die als perfecte opwarmer dienen voor de populairste muziekvideo’s op het internet. De pre-rolls showcases zijn getarget op filmpjes van liveoptredens die de kijkers het gevoel moeten geven een waar concert te volgen. Iets wat voor De Nieuwe Lichting binnenkort ook werkelijkheid wordt, want deze zomer spelen de winnaars in het voorprogramma van de wereldsterren op Pukkelpop.

https://vimeo.com/220471696

Credits
Clients : Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer

Creative Directors : Odin Saillé, Peter Ampe

Creative team : Tom Meijer, Silke Beurms, Jolien Elegeert

Design : Sven Verfaille, Wietse De Ridder

Account Management : Francis Lippens, Kirsten Vanderbeke, Romy Vierhouten

Head of digital : Dorian Van Bever

PR: Kenn Van Lijsebeth