DDB zet De Warmste Toren in vuur en vlam

Crea / News

Toren

Vorige week maakte DDB Brussels bekend dat de iconische VRT-toren in Schaarbeek een week lang verandert in een toorts die brandt voor alle goede doelen van Music for life. Zondag werd De Warmste Week uiteindelijk officieel ingeluid met het aansteken van de vlam door Stijn Van de Voorde. De presentator leeft sinds dan voor een week op de VRT-toren om over de vlam te waken. Per uur dat hij op de toren blijft, gaat er een bedrag van 100 euro naar alle goede doelen van Music for life.

DDB Brussels stond ook dit jaar in voor de communicatie rond De Warmste Week van Music for Life. DDB bedacht De Warmste Toren, een krachtig teken dat alle zenders verenigd. De vlam staat symbool voor de gezamenlijke warmte die VRT tijdens MFL uitdraagt. De installatie, het werk van Fast Forward Events, is een waar huzarenstukje. Zo weegt de ‘vlam’ op de bovenbouw 3,5 ton en is de aluminiumconstructie in totaal 10 meter hoog. De led schermen vormen een zeshoek. In het midden staan 6 rookmachines die voor extra sfeer en gezelligheid zorgen. 18 staalkabels houden alles netjes op hun plaats, wat interessant is in een omgeving waar windstoten boven de 100 km/u geen uitzondering zijn.

Naast het ‘Iedereen zorgt voor iedereen’-beeld in bed en 'De Warmste Toren' creëerde DDB ook nog het content-verhaal 'In bed met...', een radiocampagne en een presentatoren-spot.

https://vimeo.com/196418808

Credits Toren:
Klant: Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer
Creative directors: Peter Ampe, Odin Saillé
Creatie: Odin Saillé
Account team: Francis Lippens, Kirsten Vanderbeke, Romy Vierhouten
PR: Kenn Van Lijsebeth
Realisatie: Fast Forward

Credits TVC & Radio:
Klant: Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer
Creative directors: Odin Saillé, Peter Ampe
Creative team: Odin Saillé, Silke Beurms, Robin De Wachter, Andre Mota Dos Santos
Account team: Francis Lippens, Kirsten Vanderbeke, Romy Vierhouten
TV Producer: Brigitte Verduyckt
Productiehuis: Geronimo
Regisseur: Jan Boon