De geknipte kat van Bowling en Gaia

Vorig jaar was het zover. Mede dankzij de campagne van Gaia - in samenwerking met Bowling - stemde het parlement de verplichte sterilisatie van huiskatten goed. Het is een noodzakelijke maatregel om de overpopulatie van katten aan te pakken. Jaarlijks worden er immers meer dan 10.000 katten geëuthanaseerd in Belgische asielen. En dan spreken we nog niet over het lot van de straatkat. Een belangrijke overwinning, maar daar stopt de strijd niet. Gaia neemt ook haar verantwoordelijkheid om mensen te sensibiliseren over deze nieuwe regelgeving. Hiervoor realiseerde Bowling de opvallende ‘katmobiel Oscar’. De imposante bestelwagen, die omgebouwd werd tot een gesteriliseerde kat, houdt halt op verschillende locaties in het land. Tal van vrijwilligers van Gaia geven de nieuwsgierige passanten graag uitleg over de voordelen van de verplichte sterilisatie van huiskatten. Oscar, de geknipte kat, werd al snel een ster op instagram en ook de pers gebruikte de opvallende katmobiel als aanleiding om het onderwerp nog eens onder de aandacht te brengen. Hierdoor kreeg Gaia extra earned media over het onderwerp. #Operationchat geslaagd.
Technische fiche
Klant: Gaia
Contactpersoon: Ann Degreef
Agency: Bowling
Creative director: Christophe Ghewy
Project manager: Marilyn Blondé
Illustrator: Arnaud De Vicq
Productie: Trimex
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]