De Lijn en Accenture Song zoeken mensenmensen in nieuwe rekruteringscampagne

4schools / Crea / News

Een mensenmens wordt volgens het woordenboek omschreven als een sociaal iemand die erg van andere mensen houdt, gezelschap op prijs stelt en goed is in de omgang met anderen. Kwaliteiten die heel sterk leven bij de medewerkers van De Lijn, waar een familiale en collegiale sfeer voorop staat.

Om zowel nieuwe chauffeurs als techniekers aan te werven, werd een vacature voor mensenmensen gelanceerd door Accenture Song. De modellen van de campagne zijn een echte chauffeur en technieker bij De Lijn, op zoek naar collega’s. Ze krijgen een hoofdrol in posters op de bus, digitale posters en werving op sociale media. Ook twee radiospots illustreren waar een mensenmens zo al voor staat.

Credits:

Client: De Lijn

Client: An Broeders, Veerle Waterschoot, Ann Hostens, Guy Weyns

Agency: Accenture song

Creative Director: Paul Wauters, Laurie Lacourt

Art Director: Luc Shih

Copy: Ann Vanminsel, Bart Van Goethem, Paul Van Oeckel

Design/motion design: Sven Verfaille, Dries Oostens, Steve Krol,

Clients Service Director: Valérie Demeure

Account Manager: Juliette Dugardyn

Account Executive: Morgan Van Roey

Strategy: Hans Kerkhoff, Christ’l De Jonghe, Marie Nackaerts

Digital Strategy: Simon Meers

Photography: Nico Caignie

Production: White Russian