De Nationale Loterij en TBWA tonen dat wie wint dat nooit alleen doet

Crea / News

In het leven kan je op veel manieren winnen. En om te winnen, om iets te bereiken, succes te kennen of een droom waar te maken is overgave en doorzettingsvermogen nodig. Maar ook de steun van mensen rondom jou, de kracht van je omgeving en het nodige geluk spelen een belangrijke rol. En dat wordt op een adembenemende manier getoond in de nieuwe spots van TBWA voor de Nationale Loterij.

Belgian Cat Maxuella Lisowa-Mbaka, drummer Lander Gyselinck en topschaatsster Loena Hendrickx zijn de hoofdrolspelers in deze campagne en stuk voor stuk winnaars, elk op hun eigen manier. Als winnaar beseffen zij als geen ander dat ze nooit zouden geraakt zijn waar ze nu staan zonder de steun van heel wat anderen … en het nodige geluk. Geluk dat ze op hun beurt delen met mensen rondom zich, door hen te helpen, te inspireren en te steunen.

Deze verhalen zijn het onderwerp van drie poëtische films, waarin we op indrukwekkende wijze worden meegenomen in het leven van de drie hoofdrolspelers. We krijgen hun persoonlijke weg richting succes te zien met tussenstops op de belangrijke mijlpalen in hun levens. Daarin zien we verwijzingen naar de mensen die er voor hen zijn geweest én naar degenen die zij op hun beurt steunen en inspireren. Niet via een klassiek chronologisch verhaal, maar met grootse, symbolische beelden die als een choreografie aan elkaar werden geregen door regisseur Koen Mortier van Czar op de muziek van Lander Gyselinck.

De spots sluiten we af met de krachtige boodschap: ‘Winnen doe je nooit alleen’. Want net zoals Maxuella, Lander en Loena hun geluk delen met anderen, deelt elke winnaar van de Loterij dat succes ook met tal van organisaties en goede doelen die een verschil maken in de samenleving.

Behalve de spots, die te zien zijn op tv, online en in de bioscoop, zijn er ook social films waarin we dieper ingaan op de verhalen van Maxuella, Lander en Loena met interviews en exclusieve ‘behind the scenes’ beelden.

Credits: 

CLIENT

Client: Loterie Nationale Loterij

Client contact: Jannie Haek, Joke Vermoere, Mieke Vandenbossche, Loes Mispoulier, Koen Van Der Haegen, Nicolas Godelaine

AGENCY 

Agency: TBWA

Chief Creative Officer: Jeroen Bostoen

Creatives: Thomas De Vreese, Dieter Vanhoof

Creative Contect Director: Niels Verhaert

Social Creatives: Sander Vermeylen, Pol Labaut 

Chief Strategic Officer: Sylvie Dewaele

Strategic Planner: Nick Moors 

Account Director: Hadoum Ghassab 

Account Manager: Lotte Van Heddegem

Account Executive: Elisa Dausimont

PRODUCTION

Head of Production: Mieke Vandewalle

Agency Producer: Cindy De Mooter & Shana Duprez

Production Company: Czar

Executive Producer: Eurydice Gysel

Producer: Maarten De Sutter

Regisseur: Koen Mortier

DOP: Menno Mans

Art Director: Geert Paredis

POST-PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Post-producer: Leslie Verbist

Offline: Manu Van Hove

Online: Pierre Mailly

Grading: Laurens Orij

Sound: Jan Pollet

Music: Lander Gyselinck

MEDIA

Media agency: Initiative