In het leven kan je op veel manieren winnen. En om te winnen, om iets te bereiken, succes te kennen of een droom waar te maken is overgave en doorzettingsvermogen nodig. Maar ook de steun van mensen rondom jou, de kracht van je omgeving en het nodige geluk spelen een belangrijke rol. En dat wordt op een adembenemende manier getoond in de nieuwe spots van TBWA voor de Nationale Loterij.
Belgian Cat Maxuella Lisowa-Mbaka, drummer Lander Gyselinck en topschaatsster Loena Hendrickx zijn de hoofdrolspelers in deze campagne en stuk voor stuk winnaars, elk op hun eigen manier. Als winnaar beseffen zij als geen ander dat ze nooit zouden geraakt zijn waar ze nu staan zonder de steun van heel wat anderen … en het nodige geluk. Geluk dat ze op hun beurt delen met mensen rondom zich, door hen te helpen, te inspireren en te steunen.
Deze verhalen zijn het onderwerp van drie poëtische films, waarin we op indrukwekkende wijze worden meegenomen in het leven van de drie hoofdrolspelers. We krijgen hun persoonlijke weg richting succes te zien met tussenstops op de belangrijke mijlpalen in hun levens. Daarin zien we verwijzingen naar de mensen die er voor hen zijn geweest én naar degenen die zij op hun beurt steunen en inspireren. Niet via een klassiek chronologisch verhaal, maar met grootse, symbolische beelden die als een choreografie aan elkaar werden geregen door regisseur Koen Mortier van Czar op de muziek van Lander Gyselinck.
De spots sluiten we af met de krachtige boodschap: ‘Winnen doe je nooit alleen’. Want net zoals Maxuella, Lander en Loena hun geluk delen met anderen, deelt elke winnaar van de Loterij dat succes ook met tal van organisaties en goede doelen die een verschil maken in de samenleving.
Behalve de spots, die te zien zijn op tv, online en in de bioscoop, zijn er ook social films waarin we dieper ingaan op de verhalen van Maxuella, Lander en Loena met interviews en exclusieve ‘behind the scenes’ beelden.
Credits:
CLIENT
Client: Loterie Nationale Loterij
Client contact: Jannie Haek, Joke Vermoere, Mieke Vandenbossche, Loes Mispoulier, Koen Van Der Haegen, Nicolas Godelaine
AGENCY
Agency: TBWA
Chief Creative Officer: Jeroen Bostoen
Creatives: Thomas De Vreese, Dieter Vanhoof
Creative Contect Director: Niels Verhaert
Social Creatives: Sander Vermeylen, Pol Labaut
Chief Strategic Officer: Sylvie Dewaele
Strategic Planner: Nick Moors
Account Director: Hadoum Ghassab
Account Manager: Lotte Van Heddegem
Account Executive: Elisa Dausimont
PRODUCTION
Head of Production: Mieke Vandewalle
Agency Producer: Cindy De Mooter & Shana Duprez
Production Company: Czar
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
Regisseur: Koen Mortier
DOP: Menno Mans
Art Director: Geert Paredis
POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE
Post-producer: Leslie Verbist
Offline: Manu Van Hove
Online: Pierre Mailly
Grading: Laurens Orij
Sound: Jan Pollet
Music: Lander Gyselinck
MEDIA
Media agency: Initiative
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]