De Ronde van Vlaanderen 2020 gaat wel door

Crea / News

Het was een grote desillusie voor wielerfans in binnen- en buitenland toen de Ronde van Vlaanderen niet doorging omwille van de coronacrisis. “Een echte Flandrien zet door,” dacht Bowling Brands en het bureau creëerde voor Toerisme Vlaanderen en Flanders Classics een podcast over deze koers.

De podcast gaat niet zomaar over de Ronde. Het is ‘De Officieel Onwaarschijnlijke Ronde van Vlaanderen’, waarin de meest memorabele momenten van de afgelopen 100 jaar in één verhaal verwerkt zijn. Wielerhelden en –heldinnen van vroeger en nu strijden samen voor de overwinning. Het belooft de spannendste Ronde ooit te worden, met ongelofelijke plotwendingen, grappige weetjes en vooral veel emotie.

Heel het verhaal wordt verteld alsof je als luisteraar een live verslag volgt van de koers, met volgwagens, supporters, interviews met renners en zelfs de vertrouwde stemmen die van de partij zijn. In de Nederlandse versie zijn dit Ruben van Gucht en Renaat Schotte. In de Engelse versie zorgen Rob Hatch en Matt Stephens ervoor dat je aan de radio gekluisterd blijft.

Deze podcast wordt nationaal en internationaal verspreid naar alle wielercommunities. Zo verbindt de Ronde ook nu de wielerfans over heel de wereld. De Nederlandstalige versie hoort u op zaterdag 4 april om 19u op Radio 1 of nadien in de podcast van Sporza. De Engelstalige podcast is vanaf zondag 5 april te beluisteren op www.cycling-in-flanders.cc.

Credits
Klant: Toerisme Vlaanderen (Tama D’Haen en Elke Dens) met steun van Flanders Classics en Sporza
Contact: Dries Verclyte - Cycling in Flanders
Concept: Christophe Ghewy en Paul Wauters - Bowling Brands
Project manager: Gwenn Nevelsteen en Romy Vierhouten – Bowling Brands
Regie NL: Tom Van Dyck
Regie UK: Koen Brandt
Productie: Het Geluidshuis (Olivier Marga en Patrick Voets)
Design: Claudia Zwartjes – Bowling Brands