« De toekomst is oranje! »

Media / News

In deze turbulente tijden spelen HR-diensten een essentiële rol. Zowel intern als extern moeten zij er zijn voor hun medewerkers. Bij Orange zien ze in deze periode een kans voor ontwikkeling. Of zoals Isabel Carrion, chief people officer, het bevestigt: de spreuk “The future’s bright, the future’s orange” is actueler dan ooit!

Verandering in tempo, technologie en gewoonte… Bedrijven moesten hun volledige werking herzien. In haar 25-jarig bestaan heeft Orange ups en downs gekend, waarbij werknemers het vertrouwen in de toekomst van het bedrijf en hun positie af en toe verloren. Maar wat vandaag vooral belangrijk is voor Orange en haar medewerkers is het gevoel om erbij te horen. Volgens Isabel Carrion, chief people officer bij Orange, is het nu, in tijden van isolement, dat we er voor elkaar moeten zijn, zowel op professioneel als persoonlijk vlak.

Wat maakt Orange zo bijzonder voor haar werknemers?

“Vandaag communiceren we veel en updaten we onze medewerkers regelmatig, zodat ze op de hoogte zijn van de projecten waaraan we werken. Zo hebben we geïnvesteerd in een platform, Social Seeder, waarmee we informatie over Orange uitsturen en waarop werknemers zelf content kunnen delen met hun community. We hebben een tevredenheidsenquête gevoerd en daaruit kwam zeer goede feedback. 97% van de mensen hebben zich ingeschreven voor dit programma en voor ons ambassadeursprogramma. Op LinkedIn circuleert de hashtag #pridetobeorange… een initiatief van medewerkers, niet van het management! Ik denk dus dat deze nieuwe aanpak en de visie die we hebben gecommuniceerd beter begrepen wordt dan in het verleden. Dat zijn de vruchten die we hebben kunnen plukken dankzij een volledig programma.”

[...] Het volledige artikel leest u hier