De toekomst van Assuralia is verzekerd met nieuwe branding door iO

Al meer dan een eeuw is Assuralia de stem van de verzekeringsondernemingen in België, en samen met de sector wil Assuralia blijven evolueren en innoveren. iO ging samen aan de slag met het team van Assuralia voor het uitbouwen van een sterk branding- en digitaal traject.
iO nam Assuralia mee op een uitgebreid rebrandingtraject waar het in eerste instantie de kernwaarden van de organisatie helder moest formuleren. Vervolgens werd op basis van die waarden een nieuwe huisstijl ontwikkeld met een duidelijke persoonlijkheid en tone-of-voice, alsook een onderscheidend verhaal en dito missie.
Zo werd voor het nieuwe logo gekozen om de bestaande versie een evolutionaire en moderne update te geven. Het laten vallen van de hoofdletter “A“ was daarbij een belangrijke stap naar een minder formele, meer open toon voor de sector. De dynamische celstructuur in de nieuwe huisstijl visualiseert de werking van de organisatie, waar leden en stakeholders met elkaar verbonden zijn, altijd in beweging en in wisselwerking.
Ook kwam er een nieuw digitaal platform voor twee doelgroepen. Het nieuwe onlineplatform werd door iO opgebouwd vanuit een combinatie van de noden van zowel consumenten als (verzekerings-)professionals. Aan de basis ervan lag een uitgebreide strategische voorstudie met SEO-audits, data-analyse en contentgapanalyse. De in Drupal ontwikkelde nieuwe website assuralia.be groepeert via een portaal alle informatie over verzekeringen, en sectorgerelateerde informatie en nieuwsberichten.
"Met de nieuwe huisstijl en website richten we de blik op de actualiteit maar ook op morgen, want in deze wereld vol uitdagingen willen we als sector mee constructieve antwoorden bieden, met een pragmatische aanpak en voortaan ook vergezeld van een duidelijk herkenbare visuele identiteit," laat Hein Lannoy (ceo Assuralia) optekenen.

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]