De Vedett, dat bent u!

Communication / News

vedettttt
We drinken ons nationale drankje – bier dus – op een nogal gestandaardiseerde manier. Flesje openen, glas erbij halen, ingieten en drinken maar. Vedett daarentegen personaliseert sinds 2003 de flesjes en dat kreeg al eens navolging. Maar tot nu bleef dat beperkt tot een foto op het etiket achteraan.  Via de site van Vedett kon u recent (en tijdelijk) een foto uploaden om die op het etiket vooraan te krijgen. En uiteraard helemaal in een bij het imago van Vedett passende retrostijl. "We gaven onze fans de mogelijkheid om gratis etiketten te bestellen via onze site en hebben intussen de vermelding 'out of vouchers' moeten plaatsen, wegens het enorme succes tijdens die korte periode," zegt Bart Haemelinck, brand manager Vedett. "Wij zijn de eerste brouwer die de etiketten van de achterkant naar de voorkant verhuist en dat verhoogde het engagement van onze klanten. Wij wilden hen een kwartiertje beroemdheid gunnen en hen een plaats geven op de flesjes die wij naar overal in de wereld sturen. De storytellingvideo die erbij hoort is heel ironisch en maakt vooral duidelijk dat wij sinds 2003 onze fans in het zonnetje zetten, en dat de personalisering van bierflesjes geen courante gang van zaken is."
Loopt Vedett het gevaar dat concurrenten uit de biersector met dit idee gaan lopen? "Ik weet niet of veel concurrenten de guts hebben om hun merk op de achterzijde van het flesje te zetten zoals wij dat deden, maar het zou voor de consumenten wel een goede zaak zijn..." Aan klanten tonen dat ze belangrijker zijn voor Vedett dan het merk zelf, dat is een mooie manier om interactief met die klanten om te gaan en om punten te scoren op het vlak van imago en notoriteit.