Decathlon lanceert Back Friday

Vergeet Black Friday, zegt men bij Decathlon. De retailer transformeert de hoogmis van de massaconsumptie in vier ecologisch verantwoorde dagen waarin hergebruik en recyclage centraal staan. Van 25 tot en met 28 november organiseert Decathlon dus Back Friday – met één letter minder maar drie dagen meer! Vier dagen lang draagt het bekende merk van sportartikelen zijn steentje bij aan een groenere, meer leefbare planeet. Hoe? Het antwoord vernemen we uit de mond van Arnaud De Coster, hoofd Second Life Retail: "Terwijl het huidige consumptiepatroon hoofdzakelijk gericht is op kortetermijngebruik en het kopen van een nieuw product in plaats van het oude te herstellen, willen we het hergebruik van producten stimuleren, zoals we dat doen met ons ‘Second Life’ initiatief.”
Concreet biedt Decathlon je aan om je oude sportgerief (van eender welk merk) van 25 tot en met 28 november terug te nemen en je er aankoopbons en punten op je Decathlon-kaart voor in de plaats te geven. Die producten worden dan hersteld en opnieuw verkocht tegen voordeelprijzen, met één jaar garantie. Als je sportartikelen onbruikbaar zijn, stuurt de keten het materiaal zelf naar een recyclingcentrum en ontvang je toch nog punten op je Decathlon-kaart. Het initiatief kadert in de ecologische transitie die Decathlon enkele jaren geleden heeft ingezet.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]