Delhaize en TBWA doen ons combineren met ogen toe

Voor het Delhaize Wijnfestival van 13 februari tot 11 maart brengt TBWA een campagne die wijn aan eten koppelt waarbij platgetreden paden en culinaire tradities geschuwd worden. Laat regels en geijkte codes voor wat ze zijn en ga vooral af op je buikgevoel en neus om te combineren met je ogen toe. Dat is de boodschap. Een slechtziende sommelier - dus niet vooraf beïnvloed door visuele informatie – is onze opvallende gids daarbij. Delhaize gaat zo verder met de Goebezigers, door klanten te betrekken die op zoek zijn naar nieuwe ervaringen en gezondere producten, én met betere prijzen. Is over gastronomie alles al in steen gebeiteld? Valt aan de samenhang van bepaalde smaken niet te tornen? Niet volgens Martijn, sommelier en… slechtziend. Een handicap, maar zelfs Martijn vindt dat ‘ieder nadeel heb ze voordeel’ waardoor hij verrassende combinaties met wijn kan creëren. “Het dwingt me om de wijn te appreciëren op basis van andere criteria dan de puur visuele.”
In een film, te bekijken op de Delhaize-website, nemen drie Goebezigers samen met Martijn deel aan een opvallend experiment: ze proeven de wijnen geblinddoekt, zodat ze puur af moeten gaan op hun geur- en smaaksensaties. Bij afwezigheid van het visuele zijn die extra intens. Bij de wijnen proefden ze ook verschillenden gerechten om tot onverwachte combinaties uit te komen. Ruiken, proeven en gissen zonder te kijken: wat er bij deze ervaring op het menu stond, was klaar en duidelijk. En toch verrassend. De ongeschreven regel zegt natuurlijk: rood bij vlees, wit bij vis en bubbels bij het aperitief. Deze campagne daagt ons uit om wat meer te durven. “Om de juiste wijn te vinden bij een maaltijd, moet je proeven, uitproberen, nog eens proeven… en je vooral niet laten leiden door de conventies”, aldus Martijn.
Tijdens het Delhaize Wijnfestival zullen 200 wijnen en schuimwijnen in promotie staan. De campagne is te ontdekken op televisie, waar een trailer met leuke fragmenten uitnodigt om online de hele film te bekijken. Daarnaast loopt de campagne ook op radio, abri’s, social media en natuurlijk in de winkels met uitgebreid POS-materiaal. Via de site, de wijnfolder en DM zullen nog meer verrassende voedsel-en-wijncombinaties voorgesteld worden die de Delhaize klanten helpen bij hun aankopen.
Credits
Agency:
TBWA\Belgium
Client: Delhaize / Aude Mayence, Isabel Broes, Nadine Kienen, Jo Boone, Zara Versaen, Yassin El Moudden
Campaign Title: Het wijnfestival – Le festival du vin
Creative Director: Frank Marinus
Creative Director content: Willem Van den Hoof
Creative team: Julien Riviezzo, Sandrine Rozenberg,Stijn Klaver, Stefan Dias, Chiara De Decker, Alex Ameye,Florence François
Social Creative team: Inge Bracke, Nadine Claes, Alexandra Crismer
Account team: Geert Potargent , Marieke Michels, Elien Limpens, Thomas Vande Velde,
Strategy: Kristof Janssens , Helena Gheeraert
Strategic media planner: Jolien Van Heyste, Lisa Oversteyns
Photography: Studio Wauters/Nico Cagnie
Retouches: Annick Cohen, Léa Leborgne
DTP: Lea Leborgne
Digital Design: MAKE & Digital Craftsmen
Project Management: Max Van der Beken, Juliette Defoux
Online production: Benjamin Van Malderghem, Jennifer Van Regemeuter
TV Producers MAKE:Lore Desmet
Production company
Producer : Lieselot Ral (MAKE)
Director : Jan Boon
DOP : Piet Deyaert, Anton Mertens
Post-production:
Postproduction company: MAKE
Offline editor: Xavier Pouleur (MAKE), Nico Poedts
Online editor: Xavier Pouleur (MAKE)
Colorgrading: Joost Van Kerckhove (MOXY)
Post-producer: Lauranne van der Heyden (MAKE)
Sound: Jan Pollet (MAKE)
Online video Producer: Elien De Brouwer
Online video editing: Nabil El Hajjouti (MAKE)
Radio producer: Veerle Van Melkebeke
Media Agency: MindShare
Media planners: Johan Putseys, Angelique Pistidda, Stephanie Van Geit
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]