Delhaize en TBWA maken gezond goedkoper met SuperPlus

Crea / News

Wat als je heel België gezonder wil doen eten? Dan maak je gezond goedkoper. Die ambitie maakte Delhaize onlangs nog concreet met de lancering van SuperPlus, zijn nieuwe getrouwheidsprogramma. Met SuperPlus maakt Delhaize meer dan 5.000 Nutri-Score A&B-producten, dus ook alle groenten en fruit, tussen 5% en 15% goedkoper. En naast gezond goedkoper maken, laat SuperPlus klanten ook genieten van extra promo’s bovenop de folderpromo’s, punten die je kan inruilen voor producten naar keuze en tal van handige tools die je het leven makkelijker maken.

TBWA en Delhaize trappen die lancering nu af met spraakmakende teaseraffiches die vooral een debat wil openen. Met ‘Delhaize is niet de goedkoopste’ wordt ingespeeld op de prijsperceptie van Delhaize om die dan meteen te weerleggen met ‘En als ik gezond wil eten? Delhaize verlaagt de prijs van 5.000 Nutri-Score A&B producten’. Een duidelijk statement dat Delhaize iedereen die gezond wil eten een duw in de rug zal geven met ongeziene voordelen.

“Weten hoe je merk gepercipieerd wordt door de consument is key. Met de teasingaffiches zeggen we wat best veel consumenten denken, geven we ons merk een menselijke stem én komen we tegelijkertijd met een oplossing,” zegt Isabel Broes, campaign media & broadcasting director bij Delhaize.

Kort daarna volgt een campagne die alle SuperPlus-voordelen duidelijk maakt. Daarin worden Goebezigers in de picture gezet met opvallende achtergronden en al even opvallende stop-motion films, bâches op drukke winkelplaatsen, prints, radiospots, online banners, social posts en veel meer.

Credits
AGENCY: TBWA\Belgium
CLIENT: Delhaize
Aude Mayence, Isabel Broes, Nadine Kienen, Zara Versaen
CAMPAIGN TITLE: SuperPlus
CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus
CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Stefan Dias, Julien Riviezzo, Sandrine Rozenberg
ACCOUNT TEAM: Geert Potargent , Marieke Michils, Elien Limpens, Kwinten Scheepers, Thomas Hoogmartens, Munanga Kabue
STRATEGY: Kristof Janssens
DIGITAL STRATEGY: Bart Maras, Jeroen Govaerts, Frederik Severijns
INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Jolien Van Heyste
DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Alexandra Crismer, Nadine Claes, Ann Vanminsel, Sarah Pierrequin
TRAFFIC: Xandra Van der Mersch, Christine Lips
DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemain
RETOUCHES: Léa Leborgne, François-Olivier Dedeyn (Shootbox)
DTP: Léa Leborgne, Patti Secci
DIGITAL PRODUCTION: MAKE
PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Max Van der Beken, Juliette Defoux, Stijn Punie
ONLINE PRODUCTION: Yannick Van der Goten, Beatrice Bouüaert, Matthias Deruddere, Tim Kaelen, Jaimy Vanaken, Benjamin Van Maldergem, Olivier Berger
ART BUYER: Elly Laureys
AGENCY PRODUCER: Lore Desmet
PHOTOGRAPHER: Le Silo
PRODUCTION COMPANY: BOUNCE ROCKS
Producer: Femke Timmers
Director: Le Silo
POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE
Post-producer: Geneviève Paindaveine
Offline: Le Silo
Online: Enzo Piccinato
Sound: Gwenn Nicolay
SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE 
Producer: Geneviève Paindaveine
Online: Federico Colella
RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Raf Cyran
Sound: Gwenn Nicolay
MEDIA AGENCY: MindShare
MEDIA PLANNERS: Johan Putseys, Angelique Pistidda, Stephanie Van Geit, Laura Monteleone, Gilles Nevens