Delhaize en TBWA zetten de mooiste cadeaus op tafel

Crea / News

In dit (alweer) moeilijke jaar keren we met Kerst en Nieuw weer terug naar de essentie: een fijne tijd met elkaar doorbrengen rond de tafel... met lekker eten natuurlijk. In een bijzonder muzikale eindejaarscampagne nodigt Delhaize ons uit om al die overbodige kerstcadeaus te vergeten en elkaar te verwennen met betaalbaar lekkers. 

En dat mooi, betaalbaar lekkers komt uiteraard van bij Delhaize. Daarom focust de televisiespot helemaal op lekkere én lekker betaalbare producten die van de winkel in diverse keukens terecht komen, om tenslotte op verschillende tafels te belanden en blije gezichten rond de tafel te toveren. 

Ondertussen horen we een kerstkoortje op de tonen van de Petula Clark-classic ‘Downtown’ zingen hoe je dit jaar geen tijd en geld in last-minute flutcadeaus zoals geurkaarsen of mokken met ‘lollige’ spreuken hoeft te steken. In koor zingen ze dat je je gasten beter trakteert op het mooiste cadeau: een onvergetelijk feestdiner. Want dàt is wat een feest geslaagd maakt.

Ook in de productspots horen we telkens aangepaste songteksten die de lof van de aangeboden producten bezingen. In print zien we de diverse heerlijkheden verpakt met een rode strik. Online pikt men in op foute cadeaus en antwoordt men met een aangepast koortje. Want alle inflatie ten spijt gaan we onszelf dit jaar toch verwennen met de mooiste cadeaus. Maar die komen wel op tafel!

Credits

AGENCY: TBWA\Belgium

CLIENT: Delhaize

Aude Mayence, Isabel Broes, Nadine Kienen, Maude Vande Velde, Jo Boone, Caroline Meas, Zara Versaen, Benedicte Leytens, Annelore Van Hove

CAMPAIGN TITLE: Les plus beaux cadeaux se font à table // De mooiste cadeaus komen op tafel

CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus, Jeroen Bostoen

BRAND CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Stefan Dias, Alex Ameye, Yannick Pringels, Ymke Smets, Sandrine Rozenberg,Florence Francois, Julien Riviezzo

DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Robin De Wachter

COPYWRITING: Ellen Stoffels, Yannick Pringels, Veerle Blyckers, Sarah Pierrequin

ACCOUNT TEAM: Marieke Michils, Elien Limpens, Vanessa Sponar, Nathalie Thollebeek, Ester Vanderhasselt, Naomi Goossens

STRATEGY: Bert Denis, Kristof Janssens, Laura De Deurwaerder, Jolien Van Heyste

INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Jolien Van Heyste, Delphine Messiaen

TRAFFIC: Elien Cardon, Christine Lips

DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin

RETOUCHES: Marianne Gualtieri

DTP: Marianne Gualtieri, Axel Nedee

DIGITAL PRODUCTION: MAKE

PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie, Ken Kools, Laura Paulus

DIGITAL PRODUCTION: MAKE

Projectmanagement Team: Stijn Punie, Laura Paulus

Online production: Wim Van Loon, Wannes Vermeulen, Yannick Van der Goten

Display ads: Tim Kaelen, Benjamin Eelbode, Annelies Eskens

eCRM: Benjamin Van Maldergem, Beatrice Bouuaert

PHOTOGRAPHY: Studio Wauters 

HEAD OF AV PRODUCTION MAKE: Mieke Vandewalle

AGENCY PRODUCER: Lore Desmet

PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Producer:  Shana Duprez

Regisseur: Dirk Domen

DOP:  Piet Deyaert 

POST-PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Post-producer: Greet Van Thillo

Offline: Bram Dutry

Online: Xavier Pouleur - Elke D'Haese - Lander Munster - Liesbeth Smets

Grading: Kene Illeghems

Confo: Lisa Vermeulen

Sound: Mathieu Grillo - Jan Pollet

Music Arrangement: Fritz Sundermann

SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE   

Producer: Greet Van Thillo 

Online: Xavier Pouleur – Elke D'Haese - Lander Munster - Liesbeth Smets

Sound: Mathieu Grillo - Jan Pollet 

PHOTO PRODUCTION: MAKE

Food fotograaf: Studio Wauters

RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE 

Producer: Raf Cyran 

Sound: Jan Pollet

MEDIA AGENCY: MindShare

MEDIA PLANNERS: Claudia Pacitti, Laura Monteleone, Stéphanie Van Geit, Simon Vagenhende, Wouter Proot