Denis Masquelier lanceert Rodapi

Denis Masquelier

Media / News

In april 2022 verliet Denis Masquelier zijn functie als manager van IP na de ontbinding van de regie van de RTL-groep, een gevolg van de overname van het mediabedrijf door DPG en Rossel. Maar zijn commerciële flair is hij niet kwijtgeraakt. Hij staat nu op het punt om Rodapi te lanceren, een hyperlokale maar nationale reclameregie.

Rodapi richt zich op de retailsector van bakkerijen en banketbakkerijen. De nieuwe regie heeft een overeenkomst gesloten met de FGBB (de Federatie van Grote Belgische Bakkerijen), wat hen meteen al een aanwezigheid oplevert in 468 bakkerijen en banketbakkerijen in het land.

"Ik ben altijd al dol geweest op gebak en andere zoetigheden," vertelde hij ons. "Dat gezegd hebbende, biedt deze regie nu al een aanzienlijke dekking in beide regio’s. We zullen een A3-formaat aanbieden en de campagnes zullen tweewekelijks worden gepubliceerd. We hebben al twee campagnes geboekt voor onze lancering op 15 april."

Eén van de twee adverteerders is minder verrassend: het gaat om Bozar, waarvan Philippe Delusinne lid is van de raad van bestuur. Een wederdienst, zou je kunnen zeggen.