Cachet, een merk onder de paraplu van Kim's Chocolate (een van de grootste chocoladefabrikanten van België en nr. 1 chocolade exporteur naar meer dan 67 landen), schakelde DesignRepublic in voor een rebranding.
De briefing was duidelijk: Kim's Chocolate wilde een complete make-over van zijn standaard-assortiment. De look & feel moest klassiek, premium en modern zijn en gericht op de grote retailers in (Oost-)Europa. Het enige element waar het packaging design agency niet aan mochten raken was de naam 'Cachet'. En het logo.
"Aangezien dit assortiment uit vele variëteiten bestaat, hebben we ervoor gekozen om een terugkerend patroon te ontwikkelen bestaande uit verschillende kleuren. Het resultaat: een dynamisch ontwerp met de focus op de chocolade en de ingrediënten. Daarnaast zorgen de glimmende gouden/zilveren folies voor een premium element, net als het in goud gedrukte logo. Een sprankelend, kleurrijk en dynamische ontwerp dat een maximale impact op het schap moet creëren," klinkt het bij DesignRepublic.
Na de uitrol van deze rebranding contacteerde Kim's chocolate DesignRepublic met de vraag om ook een ander assortiment te herwerken. To be continued!
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]