Van je anti-greenwashing tool een must-have maken? Ja, dat kan, zeggen Anne De Kerchove, CSR Expert bij RMB, en Maxime Van der Meerschen, manager van GiveActions. Het duo zal spreken op de 7e editie van de conferentie Orbit by PUB XP op 20 november. Zelf zeggen ze daar dit over: "Voor merken die al betrokken zijn of zich willen inzetten voor duurzaamheid, is het essentieel dat hun reclameboodschap geloofwaardig is, zodat hun acties op de juiste manier worden erkend. Een transparante boodschap die goed aansluit bij duurzame waarden draagt bij aan het versterken van het vertrouwen en het merkimago bij consumenten, die steeds gevoeliger worden voor deze kwesties. Greenwashing ondermijnt echter de geloofwaardigheid van de berichten van adverteerders die zich werkelijk inzetten voor duurzame praktijken. Tegelijkertijd intensiveert de Europese Unie haar inspanningen om greenwashing aan te pakken, met sancties als gevolg, wat het belang van transparantie nog verder vergroot. Onze eerste analyses van het gebruik van de tool tonen aan dat het risico op greenwashing in advertenties met milieuclaims nog steeds groot is. Het is daarom van cruciaal belang om adverteerders te blijven sensibiliseren over de beste praktijken om deze risico's te verminderen, terwijl ze hun betrokkenheid en de erkenning van hun acties bij het publiek versterken."
Afspraak op 20 november op Orbit by PUB XP. Inschrijven kan hier!
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]