Detectie en analyse van greenwashing? Ja, dat is mogelijk!

News / Sustainability

Van je anti-greenwashing tool een must-have maken? Ja, dat kan, zeggen Anne De Kerchove, CSR Expert bij RMB, en Maxime Van der Meerschen, manager van GiveActions. Het duo zal spreken op de 7e editie van de conferentie Orbit by PUB XP op 20 november. Zelf zeggen ze daar dit over: "Voor merken die al betrokken zijn of zich willen inzetten voor duurzaamheid, is het essentieel dat hun reclameboodschap geloofwaardig is, zodat hun acties op de juiste manier worden erkend. Een transparante boodschap die goed aansluit bij duurzame waarden draagt bij aan het versterken van het vertrouwen en het merkimago bij consumenten, die steeds gevoeliger worden voor deze kwesties. Greenwashing ondermijnt echter de geloofwaardigheid van de berichten van adverteerders die zich werkelijk inzetten voor duurzame praktijken. Tegelijkertijd intensiveert de Europese Unie haar inspanningen om greenwashing aan te pakken, met sancties als gevolg, wat het belang van transparantie nog verder vergroot. Onze eerste analyses van het gebruik van de tool tonen aan dat het risico op greenwashing in advertenties met milieuclaims nog steeds groot is. Het is daarom van cruciaal belang om adverteerders te blijven sensibiliseren over de beste praktijken om deze risico's te verminderen, terwijl ze hun betrokkenheid en de erkenning van hun acties bij het publiek versterken."

Afspraak op 20 november op Orbit by PUB XP. Inschrijven kan hier!