Cannes Lions 2015 - Direct: vier leeuwen voor België

Communication / News

Volvo Cannes Direct

In Direct, een elk jaar weer sterk evoluerende categorie waarin campagnes van heel verschillende aard het tegen elkaar opnemen, koos een jury onder het voorzitterschap van Judy John (Leo Burnett) ervoor om een Grand Prix toe te kennen aan de campagne « Interception » (Grey New York) voor Volvo. Een campagne van Marcel Paris voor Marc Dorcel bleef steken op Gold. Vooral het 'real time'-aspect van de spot voor Volvo maakte het verschil, de spot anticipeerde slim op de spotjes die te zien zouden zijn tijdens de Super Bowl. België stak vier Lions op zak: twee Silver Lions voor JC Decaux en BBDO Brussels, één Silver Lion voor Special Olympics en LDV United en één Bronze Lion voor SBS en BBDO Brussels. Oordeelt u zelf:

Grand-Prix : Volvo

SILVER LION voor Special Olympics en LDV United: Kevin De Bruyn

SILVER LION en 1 BRONZE LION voor JC Decaux en BBDO Brussels: Personal Billboard

BRONZE LION voor SBS « Stalker viewed your profile » en BBDO Brussels: Stalker viewed your profile