Dirk Vandekerckhove verlaat Content Republic en geeft toelichting bij zijn toekomstplannen. Hij beëindigde eind juni zijn engagementen binnen Mediafin met Content Republic. "Mijn vertrek is de afgelopen maanden zeer goed voorbereid en de toekomst van Content Republic 3.0 is in goede handen van een sterk team dat voortaan geleid wordt door Tom Michiels," zegt hij. Content Republic werkte de voorbije jaren voor o.a. BNP Paribas Fortis, EY, Randstad Group, Essenscia, FIT, BAM, Deutsche Bank, bpost, KBC, Microsoft, Tree Top, AXA Verzekeringen, Ageas, Bancontact, Deloitte, DEME, Credendo en Belfius.
"Objectief waren er eigenlijk geen motieven om Mediafin/Content Republic te verlaten," zegt Dirk Vandekerckhove. "Ik heb Content Republic een kleine 10 jaar geleden opgericht. Vijf jaar geleden werd het bedrijf overgenomen en geïntegreerd binnen Mediafin en Content Republic 2.0 was een boeiend en succesvol avontuur binnen een zeer professioneel en future proof mediabedijf. Het ondernemersbeestje in mij begon het afgelopen jaar echter terug hevig te kriebelen en dat is de ‘subjectieve’ achtergrond van mijn beslissing. De afgelopen maand heb ik mij de luxe gepermitteerd van één volledige maand vakantie. Ik heb gerust, gelezen en genoten. Kortom volop energie en inspiratie getankt."
De komende maanden maakt Dirk Vandekerckhove één dag per week vrij om Intermetal Motor, actief in de verkoop en verhuur van mobiele energie, te ondersteunen op het vlak van organisatie en commerciële strategie. Daarnaast bereidt hij de opstart van een nieuw bedrijf voor. "Het concept ligt nog niet volledig vast maar in lijn met mijn ervaring wordt het een contentmarketingboetiek, met de focus op media-architectuur," zegt hij. "Met de ambities en de doelstellingen van de klant als uitgangspunt zullen we onafhankelijk strategisch en conceptueel werk leveren. Voor de ontwikkeling van de projecten zal een beroep gedaan worden op de meest geschikte partners naargelang het ‘type werf’. De uitrol van dit initiatief heeft de prioriteit maar we zijn ondertussen ook beschikbaar voor tijdelijke opdrachten."
En die we is geen pluralis majestatis. De uitwerking van een platform/netwerk over ‘longivity’ is alvast het eerste concrete initiatief. Dirk Vandekerckhove werkt dit samen met Dirk Schyvinck uit, verduidelijkt Dirk Vandekerckhove: "Dirk en ik zijn hierover sinds vorig jaar in gesprek, beiden geïnspireerd door het boek 'The 100 Year Life' van Lynda Gratton en Andrew Scott. De werkelijkheid van een (veel) langer leven is minstens even disruptief als deze van de snelle technologische transformaties. We zien in het buitenland zeer inspirerende initiatieven die burgers, bedrijven, instellingen en organisaties sensibiliseren, informeren en inspireren over de uitdagingen en kansen die longevity biedt. Bedoeling is om inhoudelijke ‘guidance’ te geven bij de kansen van de 'longevity economy' en om fysiek, mentaal én financieel op een gezonde manier 100 jaar te worden. Wij zijn overtuigd van de nood en de zin van een sterk en constructief initiatief over dit thema voor de Belgische markt. Dirk heeft de afgelopen maanden hard gewerkt aan een boek over dit thema. Dit boek verschijnt dit najaar en het is de bedoeling om het platform simultaan op te starten."
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]